ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس راکت منتخب خود برای ارسال مجدد به فضا را معرفی کرد

چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اسپیس اکس برای اولین بار می خواهد یکی از فالکون هایش را مجدداً به فضا بفرستد. به نظر می رسد این شرکت پس از بررسی های مختلف، گزینه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اسپیس اکس برای اولین بار می خواهد یکی از فالکون هایش را مجدداً به فضا بفرستد. به نظر می رسد این شرکت پس از بررسی های مختلف، گزینه موردنظر برای این عملیات ویژه را انتخاب کرده.

کمپانی پیشرو SpaceX امروز اعلام کرد که راکت فرود آمده در ماه آوریل را برای ارسال مجدد به فضا در نظر گرفته؛ این راکت، اولین نمونه ای  است که با موفقیت بر روی سکوی شناور در دریا فرود آمده، ضمن اینکه دومین فرود موفقیت آمیز شرکت فوق بر روی سطح مورد نظرش (پس از فرود پیروزمندانه در سایت زمینی کیپ کاناورال فلوریدا) به شمار می رود.

طبق اظهارات «ایلان ماسک» احتمالاً این موشک فالکون 9 در ماه سپتامبر یا اکتبر پاییز سال جاری به فضا پرتاب می شود. البته او در ماه آوریل در اظهار نظری خوشبینانه اعلام کرده بود پرواز مجدد اولین فالکون 9 در ماه مه یا ژوئن صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که اسپیس اکس هنوز اعلام نکرده این پرتاب با چه هدفی انجام خواهد گرفت و چه محموله ای همراه این موشک خواهد بود؛ اما «هانس کونیزمان»، یکی از معاونین ارشد شرکت یاد شده می گوید که در حال مذاکره با یک مشتری بالقوه هستند.

به عقیده متخصصین، انتخاب اولین موشک فالکون 9 توسط این کمپانی عظیم صنایع هوافضا منطقی به نظر می رسد. از آنجا که این راکت جزء اولین نمونه های فرود آمده به شمار می رود، زمان کافی به منظور آماده سازی آن برای پرواز مجدد در اختیار شرکت قرار داشته.

علاوه بر این «ماسک» می گوید که اولین راکت فرود آمده توسط این شرکت، هیچگاه دوباره به پرواز در نخواهد آمد. او در همین رابطه می گوید:

به نظر من، بهتر است این موشک را روی زمین نگه داریم. این موشک منحصر به فرد بوده و ارزش زیادی برای ما دارد، چون اولین فرود موفقیت آمیز ما را رقم زده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی