ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سقوط پهپادی جاسوسی در سومالی که از مکانیزمی مشابه پرندگان برای استتار استفاده می کند

در حال حاضر مشاهده پهپادهایی که بر فراز مناطق جنگی مشغول پرواز هستند، به هیچ عنوان موضوع تازه ای نیست اما اینطور که به نظر می رسد، تلاش های بیشتری در حال انجام است تا شناسایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

در حال حاضر مشاهده پهپادهایی که بر فراز مناطق جنگی مشغول پرواز هستند، به هیچ عنوان موضوع تازه ای نیست اما اینطور که به نظر می رسد، تلاش های بیشتری در حال انجام است تا شناسایی پهپاد های در حال پرواز، از روی زمین و با چشم غیر مسلح غیر دشوار تر شود.

نمونه همین تلاش، پهپادی است که در موگادیشو، پایتخت کشور سومالی سقوط کرده و شباهت اندکی به یک درون دارد و بیشتر شبیه به یک پرنده است.

منابع محلی خبر می دهند که این پهپاد در تاریخ یکم ماه مه در سومالی سقوط کرده و متعلق به آژانس امنیت ملی خود سومالی است، اما مشخص نیست که پهپاد مورد اشاره چگونه سقوط کرده و یا پهپادهای مشابهی پیش از این در کشور یاد شده مورد استفاده قرار گرفته اند یا خیر.

مهم ترین نکته در مورد طراحی پهپادی که در تصویر فوق می بینید، متعلق به بال های آن است که گویی می تواند مانند یک پرنده، پر زده و بالاوپایین شوند. با این حال نیروی محرکه مورد نیاز برای پرواز، توسط دو پروانه کوچک تامین شده است.

با همه این تفاسیر، با نگاهی اجمالی به این پهپاد در حال پرواز، احتمالاً نمی توان پرنده نبودنش را تشخیص داد و شناسایی آن مستلزم دقت بیشتری است.

لازم به ذکر است که بخش عملیات ویژه ارتش ایالات متحده نیز پهپادی شبیه به یک پرنده توسعه داده بود که هم می شد آن را از طریق یک سیستم پرتاب ضعیف موشکی به آسمان پرتاب کرد و هم به شکلی ساده تر، امکان آن وجود داشت که پهپاد را با قدرت دست به آسمان فرستاد. مانند پهپادی که در سومالی سقوط کرده، نمونه آمریکایی هم دارای بال و شبیه به یک پرنده بود. می توانید کلیپی که از نحوه کارکرد این پهپاد منتشر شده را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی