ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های «آیفون» از بازار کشور جمع آوری می شوند

همان گونه که پیشتر به اطلاعتان رساندیم بنا به گفته های عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا، طرح رجیستری موبایل قرار است از مرداد ماه اجرایی شود؛ طرحی که در صورت اجرای موفق ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

همان گونه که پیشتر به اطلاعتان رساندیم بنا به گفته های عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا، طرح رجیستری موبایل قرار است از مرداد ماه اجرایی شود؛ طرحی که در صورت اجرای موفق باید بتواند جلوی قاچاق موبایل به داخل کشور را بگیرد. پس از این خبر، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز جزئیات بیشتری از نحوه ی احتمالی اجرای این طرح را عنوان کرد.

در این طرح که با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتور های تلفن همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتی تمام اپراتور ها تنها به موبایل هایی ارائه خواهد شد که از مبادی رسمی و به‌ صورت قانونی وارد کشور شده و کد های مخصوص این طرح را اخذ کرده باشند.

با انتشار خبر های مذکور، سؤالات زیادی برای کاربران موبایل به وجود آمد، از جمله ابهاماتی که در استفاده از تلفن های هوشمند گران قیمتی مثل «آیفون» شرکت اپل، بنا به عدم بهره مندی این شرکت از نمایندگی رسمی در کشور و ورود آن از مبادی غیر رسمی، به ذهن متبادر می شود.

حالا مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد، آب پاکی را روی دست کاربران ریخته و گفته است: «ابلاغیه ی جمع‌ آوری موبایل‌ های این برند برای تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی، موبایل های آن جمع می‌ شوند. اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعاً تمام گوشی‌ های تلفن همراه این برند جمع‌ آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت».

البته عباس نخعی با اشاره به در پیش رو بودن اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل و لزوم ورود نمایندگی‌ ها به کشور اظهار کرده است: «در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها موبایل هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • ehsan dorani
    ehsan dorani | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    هی بگین مرگ بر آمریکا اونام تو رسانه میگن که ایران داره اینارو میگه با ما اینجورین؛بعد انتظار داشته باشین تپل پاشه بیا التماستون کنه نمایندگی بهش بدین

    • ehsan dorani
      ehsan dorani | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

      اپل

  • Foolproof
    Foolproof | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    من گوشی GLX mini دارم ،بعد از چند ماه استفاده باتریش خراب شد و‌الان بیشتر از یه ساله افتاده گوشه کمد خاموش و بلااستفاده ، باتریشم توی ایران پیدا نمیشه ، نمایندگی جی ال ایکس رفتم ، به مرکزشون زنگ زدم ، نمایندگی شهرهای های مختلف رفتم ، باتری این گوشی وطنی پیدا نشد که نشد ، این از نمایندگی و خدمات پس از فروش شرکت وطنی ، دوستان وسه مطمن شدن از صحت حرفم خودتون‌میتونید برید بازار ببینید باتری GLX mini پیدا میشه یا نه ، اونوقت بخاطر نداشتن نمایندگی اپل تموم گوشیای این شرکتو‌جمع کردن! واقعا دلیلشون از جمع کردن گوشی ایفون خیلی غیر منطقی و توهین امیز به شعور مصرف کنندست، باید دید با حذف اپل از بازار چه سودی نصیب چه افراد و شرکتهایی میشه

  • dehghanpour
    dehghanpour | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    اگه اپل از طرف ایالات متحده جلوش سنگ اندازی نشه به نظر میرسه از قبل آماده فعالیت رسمی تو ایران شدن! یه مدت قبل بود که برند اپل رو رسما تو ایران ثبت کرده بودن و چند وقت پیش هم اطلاعات اپل استور های رسمیشون اشتباها روی سایت اپل قرار گرفته بود!

    • dehghanpour
      dehghanpour | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

      اطلاعات اپل استورهای رسمیشون توی ایران روی سایت اپل اشتباها قرار گرفته بود با ادرس و تلفن! که زود برداشتنش!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی