ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، از کاشت ایمپلنت در تجهیزات سایبری وارداتی گفته است

امنیت زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری با توجه به وارداتی بودن اکثر آنها، همواره یکی از دغدغه های مسئولان کشورمان بوده است. در همین راستا غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در برنامه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

امنیت زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری با توجه به وارداتی بودن اکثر آنها، همواره یکی از دغدغه های مسئولان کشورمان بوده است. در همین راستا غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در برنامه ی گفتگوی ویژه ی خبری شبکه ی دو سیما گفته است: «تجهیزات و امکاناتی که برای تجهیز و ارتقای زیرساخت های سایبری کشورمان نیاز داریم از خارج تهیه می شود و در این تجهیزات ایمپلنت هایی کاشته اند که هر لحظه با فشار دکمه ای می توانند به همه ی زیرساخت های ما حمله کنند».

وی نفوذ های اخیر به برخی وبسایت های دولتی را جزئی و به عنوان هشدار معرفی کرده و افزوده است: «با تمام تدابیر امنیتی که اندیشیده شده و در حال اجراست، باز هم احتمال تکرار چنین حملاتی وجود دارد زیرا زیرساخت های نرم افزاری ما هنوز با اشکالاتی همراه است».

سردار جلالی مسئولیت زیرساخت های هر بخش را با مسئول همان بخش دانست و در مورد حوزه ی وظایف نهاد های مختلف در این زمینه گفت: «از وظایف سازمان پدافند غیرعامل، ایجاد امنیت آشکار، امنیت پنهان، ایمنی و مقابله در برابر تهدیدات کشور علیه کشور است که در بخش امنیت آشکار، پلیس فتا و در بخش امنیت پنهان وزارت اطلاعات در مقابل حرکت های جاسوسی فعالیت می کنند. قرارگاه پدافند سایبری از سال ۹۰ راه اندازی شد تا عملیات سایبری کشور را فرماندهی و نظارت کند». کنترل تهدیدات علیه کشور و آمادگی های لازم و پایش، رزمایش و انجام آزمایش های مربوطه از جمله وظایف این قرارگاه عنوان شده است.

سردار جلالی از ویروس استاکس نت به عنوان آخرین نمونه از تهدیدات کشور علیه کشور یاد کرد و به نقل از مقام معظم رهبری گفت: «بهتر می بود در مقابل این نفوذ و تهدیدات شکایتی مطرح می شد که متأسفانه نشد». وی ادامه داد: «عکس العمل ما در مقابل چنین جنایت و نبرد پنهانی باید برخورد باشد و در این راستا اصل پرونده های شکایتمان را به وزارت خارجه ارسال کرده ایم و گویا آنها در حال بررسی هستند».

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به توانایی داخلی برای تولید اکثر زیرساخت های مورد نیاز گفته است: «تنها در یک مورد، آن هم نرم افزار مورد نیاز بانک مرکزی بود که مجبور بودیم به سراغ یک شرکت آمریکایی برویم. اما این اقدام خیلی زود لغو شد زیرا با این اقدام ریز تمام داده ها و پرداخت ها و دریافت ها دو دستی تقدیم شرکتی آمریکایی می شد و این اصلاً خوشایند نبود».

سردار جلالی بهره گیری از شبکه ی ملی اطلاعات را راهی برای بالا بردن امنیت سایبری در کشور دانست و ضعف های حوزه ی سایبری را ناشی از نبود زیرشاخه ها و رشته های مورد نیاز پدافند سایبری در دانشگاه ها عنوان کرده و افزوده است: «با مکاتبات انجام گرفته با وزارت علوم، بر آنیم که این ضعف را تبدیل به قوت کنیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    با اجازتون این ابزار های جاسوسی رو همین نخبه های ایرانی هستند اونور دنیا استخدام شدن میسازن براشون. شما جلوی این حقوق های چند ده میلیونی رو بگیرید . بقیه چیز ها درست میشه

    • سپهر هدایت
      سپهر هدایت | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

      نخبگان ایرانی!!!!
      ظاهرا کلا باورت شده!
      امتیاز iq ایران در دنیا ۸۴ هست و در جایگاه ۲۳ام از ۴۳ نشسته است.

      http://www.salamatnews.com/news/149719/با-هوش-ترین-مردم-دنیا+رتبه-ایران

      کی میخواهید دست از این باورهای دروغتون دست بردارید؟
      مشکل اینجاست که خودمون را باور نداریم. توهم را باور داریم. و فکر میکنیم ایرانیان باهوشترینند در دنیا، و یکی از خودش سوال نمیکنه که اگه باهوشترین هستیم چرا انقدر بدبخت هستیم!
      حالا چند نفر اونجا بزرگ شدند و نخبه هستند و به عمرشونم ایران را ندیدند و چون پدر و مادرشون ایرانی بودند فوری مچسبونیمشون به خودمون. و میگیم میبینی ما چقدر باهوش هستیم.
      هرکی هم باهوش و نخبه باشه اینجا نمیمونه. میگویند:
      آب آب را پیدا میکند مرداب مرداب را.
      پس کسی هم که باهوش باشه میره جایی که باهوش باشند.نه بمونه جایی که در کنار معمولیا بپوسه و زجر بکشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی