ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دریافت وجه نقد از خودپردازها با استفاده از TouchID اپل در سرتاسر آمریکا ممکن خواهد شد

گزارش ها حاکی از آن است که به زودی استفاده از خودپردازها برای آن دسته از کاربران آیفون که به فناوری Touch ID مجهز هستند، بسیار راحت تر خواهد شد. کمپانی های FIS و PAI، دو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گزارش ها حاکی از آن است که به زودی استفاده از خودپردازها برای آن دسته از کاربران آیفون که به فناوری Touch ID مجهز هستند، بسیار راحت تر خواهد شد. کمپانی های FIS و PAI، دو شرکت معتبر و فعال در بازار ATM، مشارکت با یکدیگر را در زمینه استفاده از این راهکار اپل اعلام کرده اند.

با استفاده از این فناوری، دریافت وجه نقد بدون استفاده از کارت در بیش از 70.000 دستگاه خودپرداز در سرتاسر ایالات متحده عملی خواهد شد. این دستگاه ها در مراکز مختلف از جمله پمپ بنزین ها، فروشگاه ها، رستوران ها و مراکز خرید قرار دارند.

Touch_ID_Withdrawal_FIS_1

برای استفاده از این سیستم، اپلیکیشن QR Code اختصاصی توسط FIS منتشر شده؛ این اَپ از حسگر Touch ID اپل برای احراز هویت فرد بهره می گیرد. سپس یک کد منحصر به فرد توسط برنامه فوق تولید شده و دستگاه ATM آن را می خواند، و پس از آن عملیات درخواستی کاربر پردازش می شود. همچنین رسید این تراکنش نیز به صورت دیجیتال و آنی به آیفون فرد ارسال می گردد.

FIS معتقد است این روش باعث ایجاد امنیت بیشتر در دریافت وجه نقد از خودپردازها خواهد شد. زیرا دیگر از کارت پلاستیکی استفاده نشده، و در نتیجه احتمال سرقت اطلاعات کارت توسط اسکیمرها یا افراد حاضر در پشت سر شخص استفاده کننده از ATM از بین می رود؛ ضمن اینکه تراکنش های مبتنی بر این روش جدید بسیار سریع انجام شده و بیش از 10 ثانیه به طول نخواهد انجامید.

لازم به ذکر است شرکت بین المللی PAI یکی از بزرگ ترین اپراتورهای ارائه خدمات خود پردازهای خصوصی به شمار می رود، یعنی ATMهای این شرکت متعلق به هیچ بانکی نیستند. در نتیجه سیستم فوق با خدمات ارائه شده توسط بانک هایی همچون بانک آمریکا و ولز فارگو متفاوت خواهد بود. در سیستم های یاد شده، کاربران آیفون قادرند با استفاده از سرویس Apple Pay اقدام به دریافت وجه نقد نمایند.

بانک های اشاره شده در بالا می گویند تا انتهای سال جاری، دریافت وجه نقد از طریق Apple Pay را در تعداد زیادی از دستگاه های خودپرداز شان فعال خواهند کرد؛ اما شرکت های FIS و PAI از اواخر تابستان سال جاری اقدام به فعالسازی سرویس یادشده در دستگاه های ATM خود می نمایند. در نتیجه به نظر می رسد زمان زیادی تا فراهم شدن امکان دریافت وجه نقد با استفاده از Touch ID در تمامی 70.000 دستگاه یاد شده باقی مانده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی