ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سافت بَنک با پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد دلار، هولدینگ ARM را خریداری می کند

شرکت ژاپنی سافت بنک خبر می دهد که با خرید هولدینگ ARM با قیمت ۲۳.۴ میلیارد پوند، برابر با ۳۲ میلیارد دلار موافقت نموده است. که در صورت رخ چنین اتفاقی، شاهد بزرگترین داد و ستد یک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

شرکت ژاپنی سافت بنک خبر می دهد که با خرید هولدینگ ARM با قیمت ۲۳.۴ میلیارد پوند، برابر با ۳۲ میلیارد دلار موافقت نموده است. که در صورت رخ چنین اتفاقی، شاهد بزرگترین داد و ستد یک شرکت تکنولوژیک اروپایی خواهیم بود.

سافت بنک ساعتی قبل پیشنهاد خود مبنی بر پرداخت ۱۷ پوند به ازای هر سهم از سهام شرکت انگلیسی را منتشر کرد. این در حالیست که چند هفته پیش، مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و به همین دلیل، ارزش پوند تا حدی با کاهش همراه بوده است. کاهش یافتن ارزش پوند باعث گشته تا هولدینگ آرم، تبدیل به طعمه ای چرب تر برای شرکت های خارجی شود.

ARM کار طراحی پردازنده و هسته های آن را انجا می دهد. بر همین اساس، درآمد حاصل شده از سوی ARM نسبت به سایر طراح های چیپ نظیر اینتل بسیار پایین تر است. با این حال، شرکت های بزرگی همچون اپل با ARM قرارداد دارند و به آن حق امتیاز پرداخت می کنند. از سوی دیگر، در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد چیپ با طراحی های ARM در محصولات مختلف به کار گرفته شد که رشدی ۳ میلیاردی را به همراه داشت. بیشتر این چیپ ها، در محصولات موبایل (همراه) جای گرفتند.

در این میان وال استریت ژورنال بنابر اعلام یکی از منابع آگاه خود می نویسد که اعضای هیئت مدیره هر دو کمپانی، با رقم اعلام شده موافق هستند.

BN-OP171_0622so_P_20160622043722
آقای «ماسایوشی سان»، مدیر عامل سافت بنک

SoftBank کار خود را بیش از سه دهه پیش به عنوان یک توزیع کننده نرم افزار آغاز کرد و از آن زمان تا کنون، یک دگردیسی بزرگ را پشت سر گذاشته است.

در دهه نخست از هزاره سوم ولی، آقای «ماسایوشی سان»، مدیر عامل سافت بنک، دست به خرید چند شرکت مختلف زد که در نهایت این کمپانی را تبدیل به یکی از بازیگران بزرگ عرصه ارتباطات در ژاپن نمود. اکنون سودآورترین بخش سافت بنک، مدیریت یک اپراتور تلفن همراه در ژاپن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی