ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شلیک به دو نوجوان حین انجام بازی پوکمون گو در آمریکا

پوکمون گو تازه ترین پدیده جهانی در حوزه بازی های موبایل به حساب می آید که مثل ویروس در حال گسترانیدن خود است و با سرعتی چشمگیر به پیش می رود. این بازی به سبک ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

پوکمون گو تازه ترین پدیده جهانی در حوزه بازی های موبایل به حساب می آید که مثل ویروس در حال گسترانیدن خود است و با سرعتی چشمگیر به پیش می رود. این بازی به سبک واقعیت افزوده توسط نینتندو و Niantic برای تلفن های هوشمند ساخته شده و برای انجامش لازم است موبایل خود را به دست گرفته و در سطح شهر حرکت کنید.

حالا دیگر از عرضه ی این بازی در برخی نقاط دنیا نزدیک به دو هفته می گذرد و در همین زمان شاهد اتفاقات عجیب و داستان های شگفت انگیز پیرامون آن بوده ایم، از مجروحیت بازیکنان و کشف شدن جسد حین بازی گرفته تا اپلیکیشن های بدافزار، که روی فروشگاه گوگل پلی خود را به عنوان نرم افزار های کمکی پوکمون گو جا می زنند.

داستان های نگران کننده تری نیز در مورد این بازی وجود دارند، مثل سارقانی که در اطراف محل های پر تردد بازیکنان پوکمون گو برای دستبرد زدن به آنها کمین می کنند، تا بروز تصادفات رانندگی توسط کاربرانی که پشت فرمان به انجام بازی مشغول بوده اند.

f40861f47b53c07a_shutterstock_450735709

اما یکی از سوزناک ترین اتفاقات به شب گذشته باز می گردد که یک مرد 37 ساله در پالم کوست ایالت کولورادو حوالی ساعت 1:30 در منزل خود با شنیدن صدای بلندی از خواب برمی خیزد. این شخص در ادامه با نگاهی از پنجره یک خودروی سفید رنگ را خارج از منزل مشاهده می کند و برای بررسی بیشتر از خانه خارج می شود.

این مرد می گوید پس از نزدیک شدن به خودرو، صدای یکی از سرنشینان را می شنود که از دیگری می پرسد: «چیزی گیرت اومد؟». در همین هنگام با این تصور که سرنشینان در مورد سرقت از منزلش صحبت می کنند در مقابل خودرو ایستاده و با اسلحه این دو سرنشین را تهدید می کند که در جای خود باقی بمانند.

دو نوجوان داخل خودرو نیز با مشاهده ی اسحله با ماشین به سمت مرد حرکت می کنند. صاحب خانه در ادامه از مسیر اتومبیل کنار رفته و شلیک کردن را برای توقف راننده آغاز می کند. هرچند پلیس هایی که آن شب برای بررسی موضوع به محل مراجعه کردند قادر نبودند خودروی سفید رنگ را پیدا کنند، اما صبح همان روز مادر دو نوجوان 16 و 19 ساله با اداره پلیس تماس گرفته و اعلام می کند فرزندانش در حال بازی پوکمون گو بوده اند که ناگهان فردی ناشناس از منزلش خارج و مشغول شلیک کردن به آنها می شود.

pokemon-go-shooting-650x432

مادر این دو فرزند ضمناً می گوید تا زمانی که جای گلوله ها را روی اتومبیل مشاهده نکرده بود، نوجوانانش از فاش کردن این موضوع خودداری کرده بودند. خبر خوب اینکه در این واقعه آسیبی به هیچکدام از دو نوجوان وارد نشده و پلیس در حال بررسی بیشتر موضوع است.

اما خبر بد را می توان اینگونه تفسیر کرد که با آغاز روی آوردن کاربران به انجام چنین بازی هایی، انتظار می رود مخاطرات پیرامون آنها در حال فاش شدن باشد و با وجود جذابیت های دنیای واقعیت مجازی، هر روز شاهد پیامدهای دردناکی باشیم که تا پیش از این کسی تصویری از آنها نداشت.

در نهایت اگر شما هم کاربر پوکمون گو یا بازی های مشابه هستید، توصیه می کنیم بیش از کسب امتیازات بالاتر و به دست آوردن قدرت مجازی بیشتر، به امنیت و سلامتی خود حین انجام بازی توجه داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    این یک مورد بوده که ختم به خیر شده
    تا همین الان گیمر های بی جنبه این بازی خیلی مشکل آفرین شدند
    تصادف منجر به جراحت یا مرگ و حتا قتل هم رخ داده سر این بازی

  • molavy
    molavy | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    باید میخورد بهشون. حداقل ملت آمریکایی از شرشون خلاص میشدن. علاف های بی کار. خوب نصف شب برو بگیر بخواب بچه.

  • bekhand
    bekhand | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    عه ماشینشونم پریوس بوده!!
    اونجا جز ماشینهای ارزون و اسباب بازی حساب میشه (البته از کیفیت بالا و تکنولوژی های کاملش نمیشه گذشت)....
    قیمت الان توی ایران 150 تومن ناقابل :|
    البته نسبت به بقیه هم قیمتاش همه چیزش کامل تره!!
    حتی HUD داره. :|

مطالب پیشنهادی