ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا توسعه دو تلفن هوشمند اندرویدی را در دستور کار دارد [شایعه]

حتماً زمانی را به خاطر دارید که نوکیا به عنوان برترین تولید کننده تلفن همراه در سطح جهان مطرح بود. برخی از دیوایس های قدیمی این شرکت را هنوز هم به خوبی می شناسیم، از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

حتماً زمانی را به خاطر دارید که نوکیا به عنوان برترین تولید کننده تلفن همراه در سطح جهان مطرح بود. برخی از دیوایس های قدیمی این شرکت را هنوز هم به خوبی می شناسیم، از جمله نوکیا 3310 که به خاطر کیفیت ساخت عالی معروف شده بود.

با این حال، شرکت معظم فنلاندی نتوانست خود را با تحولات صنعت تلفن های همراه وفق دهد و در نتیجه روز به روز بیشتر از رقبای خود عقب افتاد، و پس از زیان های مالی گسترده، به ناچار کسب و کار دیوایس ها و سرویس های خود را به ردموندی ها فروخت.

از آن زمان به بعد، نوکیا دائماً دنبال این بوده تا به نحوی به متن صنعت سودآور موبایل بازگردد. معرفی اولین دیوایس اندرویدی شرکت فوق یعنی تبلت N1 در حدود دو سال قبل، یکی از اقدامات در راستای سیاست یاد شده بود که با وجود توزیع در بازارهای محدود، موفقیت نسبتاً خوبی را در پی داشت.

گزارشات به دست آمده از این شرکت نشان می دهد آنها قصد دارند دو دیوایس اندرویدی پرچمدار و قدرتمند را تا انتهای سال جاری به بازار عرضه کنند. این تلفن های همراه با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی ورژن 7.0 نوقا به همراه لانچر اختصاصی نوکیا Z ارائه می شوند.

در مورد ویژگی های سخت افزاری، گفته می شود که یکی از آنها صفحه نمایش 5.2 اینچی و دیگری نمایشگر 5.5 اینچی دارد. هر دو صفحه نمایش فوق از فناوری AMOLED بهره می گیرند و رزولوشن Quad HD را ارائه می کنند.

قلب تپنده این دو اسمارت فون جدید، چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 را برای ارائه گرافیکی مثال زدنی در کنار خود دارد.

همچنین گفته می شود هر دو دیوایس ذکر شده تحت گواهی IP68 تولید می شوند، یعنی می توان انتظار داشت که مقاومت کافی در برابر آب و گرد و غبار داشته باشند. این ویژگی در حال حاضر در بین پرچمداران شرکت های مختلف بسیار رواج یافته، و مورد پسند کاربرانی که سبک زندگی فعالانه ای دارند نیز قرار گرفته است.

همچنین حسگر اثر انگشت در هر دو دستگاه و به منظور افزایش امنیت تعبیه شده، اما در مورد ویژگی های عکاسی دو تلفن همراه یاد شده هنوز اطلاعی در دست نیست، البته با توجه به سابقه درخشان این شرکت، می توان سخت افزار و امکانات تصویربرداری فوق العاده ای را از آنها انتظار داشت.

در گزارشات فوق آمده که دیوایس های جدید نوکیا ابتدا در چین به بازار آمده و به احتمال زیاد در حدود 3000 یوآن (448 دلار) قیمت خواهند داشت. زمان معرفی این محصولات جدید در اواخر سال جاری میلادی یا ابتدای سال بعد پیش بینی شده، اما هنوز تاریخ معرفی آن تأیید نشده است.

انتظار می رود طی هفته های آتی شاهد افشای ویژگی ها، تصاویر و شایعات دیگری در مورد این دو دیوایس نوکیا باشیم. ضمناً توجه داشته باشید که هر دو اسمارت فون ذکر شده در مرحله طراحی نمونه اولیه هستند، و بنابراین شاید ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره شد، با نسخه نهایی این دو محصول متفاوت باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟؟؟؟؟؟

  • Reza21
    Reza21 | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    نوکیا نباید زیاد تند بره و محضولی بسازه که از جیب ها زباد طلب نکنه

مطالب پیشنهادی