ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم آیفون ۷ به جای کوالکام از اینتل خریداری می شود
تکنولوژی

کوالکام احتمالاً با جریمه ای ۹۰۰ میلیون دلاری در کره جنوبی رو به رو خواهد شد

پس از ۱۷ ماه تحقیق، کمیسیون تجارت منصفانه در کره جنوبی احتمالاً تصمیم دارد جریمه ای یک تریلیون وونی (حدود ۹۰۰ میلیون دلار) را به شرکت کوالکام اختصاص دهد. این تصمیم تا دو روز دیگر، بیستم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

پس از ۱۷ ماه تحقیق، کمیسیون تجارت منصفانه در کره جنوبی احتمالاً تصمیم دارد جریمه ای یک تریلیون وونی (حدود ۹۰۰ میلیون دلار) را به شرکت کوالکام اختصاص دهد.

این تصمیم تا دو روز دیگر، بیستم جولای اتخاذ خواهد شد و اگر کوالکام گناهکار شناخته شود، این بزرگترین جریمه ای خواهد بود که کمیسیون تجارت منصفانه کره تا کنون به یک شرکت اختصاص داده است.

بنابر گفته های این کمیسیون، شرکت کوالکام مجوزهای خود را با قیمتی بسیار بالا در اختیار شرکت های سازنده کره ای قرار داده و شرایط بازار منصفانه را نیز زیر پا گذاشته است.

سخنگوی کمیسیون مذکور به خبرگزاری Korea Times می گوید: «کوالکام با توجه به قیمت موبایل هایی که در کره تولید شده اند، دست به مشخص سازی میزان حق امتیاز گرفته. این شرکت باید حق امتیاز را در قبال هر چیپست خود مشخص می کرد نه قیمت هر دستگاه.»

به کلامی ساده تر کوالکام تکنولوژی های خود را در اختیار سازندگان موبایل در کره قرار داده، اما حق امتیازی که از آنها دریافت کرده یکسان نبوده و با توجه به قیمت موبایل هایی که از سوی همین شرکت ها ساخته شده اند، تعیین گشته.

کمیسیون تجارت منصفانه در کره جنوبی اینک اعتقاد دارد که کوالکام با این روش غیر عادلانه، تا کنون درآمدی بیشتر از یک تریلیون وون از سازندگان کره ای نظیر سامسونگ و ال جی کسب کرده است. در صورتی که این اتهام اثبات و نهایی شود، مشخصاً شرایط مطلوبی در انتظار این شرکت نخواهد بود چرا که در سال گذشته بیش از ۱۶ درصد از درآمدهای کوالکام، از کشور کره جنوبی حاصل شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    حقشه

مطالب پیشنهادی