ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کمپین استرالیایی ها برای ممنوعیت دریفت با فورد فوکوس RS [تماشا کنید]

مردم استرالیا به اصطلاح ما ایرانی ها بسیار ماشین باز بوده و علاقه زیادی به خودرو دارند. این کشور با برگزاری یکی از شاخص ترین مسابقات اتومبیل های 8 سیلندر، از سرزمین های محبوب علاقه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

مردم استرالیا به اصطلاح ما ایرانی ها بسیار ماشین باز بوده و علاقه زیادی به خودرو دارند. این کشور با برگزاری یکی از شاخص ترین مسابقات اتومبیل های 8 سیلندر، از سرزمین های محبوب علاقه مندان به ورزش اتومبیلرانی به شمار می رود.

اگر چه در داخل پیست و مسیرهای کنترل شده اجرای هر حرکتی برای استرالیایی ها ممکن است، اما در خارج از پیست و معابر عمومی قوانین رانندگی بسیار سختگیرانه بوده و تخلفات کوچک، جریمه های سنگینی در پی دارد.

ford-focus-rs-drift-mode1

اوایل هفته پیش فروش فورد فوکوس RS در این کشور شروع شد. اما تنها با گذشت اندکی، اعتراض ها به این خودروی آمریکایی آغاز گشته و حتی کمپینی نیز بر علیه آن شکل گرفته است.

ماجرا به حالت Drift Mode این خودرو بر می گردد؛ فورد با اعمال تنظیمات پیشرفته الکترونیکی به رانندگان غیر حرفه ای نیز امکان می دهد با انتخاب این گزینه به سادگی دریفت های نمایشی انجام دهند که همین امر باعث بروز حوادثی مختلف و منتشر شدن ویدیوهای مربوطه شده است.

ford-focus-rs-drift-mode

اگر چه حالت Drift Mode تنها برای پیست در نظر گرفته شده و حتی هنگام فعال کردن پیامی برای گوشزد کردن این مساله نمایش داده می شود، اما ظاهرا عده ای با بی اعتنایی نسبت به این قضیه حرکاتی مخاطره آمیز از خود نشان داده و جاده ها را نا امن کرده اند.

هارولد اسکروبی رییس انجمن عابرین و یکی از اعضای کمپین می گوید که نسبت به صدور مجوز برای این حالت در استرالیا کاملا شگفت زده شده است.

Ford-Focus_RS_2016_1280x960_wallpaper_04

آقای اسکروبی اشاره می کند که جملات و پیام های مربوط به شرایط استفاده از حالت دریفت مد نمی تواند در معابر عمومی جلوی راننده های خطر آفرین را بگیرد و فورد باید با بازنگری در تصمیم خود، طی یک فراخوان این حالت را در خودروهای فروخته شده غیرفعال کند. طبق گفته های وی فورد نباید امنیت رانندگان و مشتریان خود را با یک جمله در داشبورد به خطر بیندازد.

Ford-Focus_RS_2016_1280x960_wallpaper_08

در همین راستا پرفسور برایان اولر، رییس سابق انجمن پزشکی استرالیا اعلام کرده که مسئولان کمپانی فورد با این خودرو جوانان علاقه مند به دریفت و حرکات نمایشی را هدف قرار داده اند، اما مشکلی که وجود دارد اینست که اکثر این افراد به پیست مسابقه دسترسی ندارند و این مساله بسیار خطرناک است.

در اکثر ایالات استرالیا افرادی که هنگام انجام دریفت دستگیر شوند، خودروی آنها توقیف شده و به مدت شش الی دوازده ماه از رانندگی محروم می شوند.

انجام Burnout نیز شامل همین جریمه می شود، به همین دلیل موستانگ های مخصوص بازار استرالیا فاقد قابلیت line lock هستند؛ قابلیتی با درگیر کردن ترمزهای جلو انجام حرکت Burnout را برای رانندگان کم تجربه به سادگی میسر می کند.

با وجود اعتراضات و کمپین تشکیل شده بر علیه حالت دریفت مد موجود بر روی فوکوس RS، کمپانی فورد هنوز واکنشی از خود نشان داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی