ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر مکستون بدون اجازه اقدام به جمع آوری داده های شخصی کاربران می کند

ظاهراً مهاجرت به یک مرورگر وب جدید، متضمن افزایش محرمانگی اطلاعات و رفع مشکلات امنیتی نخواهد بود. محققین شرکت مخابراتی اگزاتل (Exatel) در گزارشی اعلام کردند مرورگر Maxthon اطلاعات حساس کاربران خود را به روی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

ظاهراً مهاجرت به یک مرورگر وب جدید، متضمن افزایش محرمانگی اطلاعات و رفع مشکلات امنیتی نخواهد بود. محققین شرکت مخابراتی اگزاتل (Exatel) در گزارشی اعلام کردند مرورگر Maxthon اطلاعات حساس کاربران خود را به روی سرورهایش منتقل می کند.

طبق این گزارش، مرورگر یاد شده هیچ توجهی ندارد که آیا شما در برنامه بهبود تجربه کاربری (UEIP) آنها شرکت دارید یا خیر. داده های جمع آوری شده نه تنها موارد مورد نیاز برای پشتیبانی شامل اطلاعات نسخه نرم افزار و فعال بودن مسدودکننده تبلیغات را در بر دارد، بلکه اطلاعات حساس دیگری مانند سابقه مرور وب کاربر، از جمله جستجوهای گوگل را نیز در خود جای می دهد.

این اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ذخیره و مخابره می شود (حتی فایل ZIP تولید شده نیز در قالب یک فایل تصویر تعبیه می شود)، اما کشف این موضوع توسط اگزاتل به وضوح نشان می دهد با انجام مهندسی معکوس به راحتی می توان به آنها دسترسی داشت.

هنوز شرکت بین المللی مکستون پاسخی در این رابطه ارائه نکرده. البته شرکت فوق در انجمن های گفتگوی خود اشاره کرده که داده هایی خارج از توافق نامه UEIP جمع آوری می شود، اما صراحتاً بر حفظ «محرمانگی دیتای کاربر» تأکید ورزیده.

حال با کشف جدید اگزاتل باید دید مکستون چه تعریفی از داده های محرمانه دارد، به عبارتی چگونه سابقه مرور وب و جستجوهای کاربر به عنوان این نوع از داده تلقی نمی شوند. شاید این شرکت هیچگونه سوء استفاده ای از اطلاعات جمع آوری شده نکند، اما باید به این موضوع توجه کرد که فرد مهاجم می تواند با سرقت آنها به محتوایشان دسترسی داشته و شناسایی کافی نسبت به کاربر موردنظر خود به دست آورد.

اهمیت موضوع فوق اینجا مشخص می شود که مرورگر ابری مکستون در حال حاضر صدها میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی