ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه CrossOver، اپلیکیشن های ویندوزی را به سیستم عامل های اندروید و کروم می آورد [تماشا کنید]

کمپانی CodeWeavers که شهرت زیادی در کمک به دارندگان کامپیوترهای لینوکس و Mac برای اجرای برنامه های ویندوزی دارد، اخیراً پروژه ای به نام CrossOver راه اندازی کرده تا همین برنامه های ویندوزی را به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

کمپانی CodeWeavers که شهرت زیادی در کمک به دارندگان کامپیوترهای لینوکس و Mac برای اجرای برنامه های ویندوزی دارد، اخیراً پروژه ای به نام CrossOver راه اندازی کرده تا همین برنامه های ویندوزی را به دیوایس های بهره مند از سیستم عامل های کروم و اندروید بیاورد.

اپلیکیشن توسعه یافته از سوی این کمپانی هنوز در مراحل نخست به سر می برد و برای اجرا روی دستگاه های مجهز به سیستم عامل کروم، نیازمند پشتیبانی از اپ های اندروید است. تا به امروز تیم کمپانی مذکور توانسته پشتیبانی از دایرکت اکس 9 و چند درایور ساده را به اپلیکیشن خود بیفزاید.

در ویدیوی منتشر شده از سوی CodeWeavers می توان مشاهده کرد که اپلیکیشن مورد بحث روی کروم بوک R11 ایسر به اجرا درآمده و کاربر به فروشگاه بازی های ویدیویی استیم دسترسی یافته است. بعد از این، بازی مستقل و کوچک Limbo روی دستگاه اجرا می گردد اما باید توجه داشت که Limbo نیازمند دایرکت اکس 9 است و فعلاً تنها برخی از بازی های ویدیویی قدیمی که با بهره گیری از این رابط برنامه نویسی توسعه یافته اند قابل اجرا هستند.

اگرچه در حال حاضر نمی توان انتظار اجرای عناوینی همچون Crysis یا Bioshock را روی کروم بوک ها داشت اما اپلیکیشن مورد اشاره دائماً به روزرسانی می شود و احتمالاً در اینده نزدیک شاهد پشتیبانی از رابط برنامه نویسی Vuklan انویدیا هم خواهیم بود؛ بنابراین هنوز می توان به اجرای این بازی ها در آینده نزدیک امیدوار بود هرچند که قدرت پردازنده های این دیوایس ها نیز عاملی مهم در این زمینه به شمار می رود. در ادامه دموی منتشر شده از اپلیکیشن CodeWeavers قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • tarokh346
    tarokh346 | ۶ آذر ۱۳۹۶

    همچین برنامه ای برای مک هست که من ازش استفاده می کنم که می تونی برنامه های ویندوزی رو روش اجرا کنی اتفاقا خیلی هم سریعه من خودم بازی cuphead رو روی مک با این برنامه نصب و اجرا کردم که عالی بود

  • molavy
    molavy | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    یعنی چی اینکه شبیه ساز ویندوز رو آورد بالا
    فکر کردم مستقیما می تونی برنامه های ویندوز رو تو اندروید اجرا کنی

مطالب پیشنهادی