ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی یاهو از سه ماهه دوم ۲۰۱۶؛ Tumblr دیگر ارزشی ندارد

شب گذشته یاهو گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد و توانست خبر از درآمدی دهد که اندکی از سطح انتظارات تحلیلگران بالاتر بود. البته این احتمالاً آخرین گزارش مالی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

شب گذشته یاهو گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد و توانست خبر از درآمدی دهد که اندکی از سطح انتظارات تحلیلگران بالاتر بود. البته این احتمالاً آخرین گزارش مالی یاهو نیز خواهد بود. به طور خلاصه، آمار و ارقام منتشر شده به این شرح هستند: سودی که به هر سهم تعلق گرفته، ۹ سنت بوده در حالی که انتظار اعلام سود ۱۰ سنتی وجود داشته. درآمد کلی سه ماهه دوم به ۱.۳۱ میلیارد دلار رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند یاهو رقمی برابر با ۱.۰۸ میلیارد دلار را اعلام کند.

درآمد اصلی از منبع موبایل، ویدیو، شبکه های اجتماعی به دست آمده که به ۵۰۴ میلیون دلار می رسد و در قیاس با سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته.

در این میان Tumblr، شبکه ای اجتماعی که یاهو آن را با قیمت حدود ۱ میلیارد دلار خریداری کرد، به طور کلی در تراز منفی شرکت جای گرفت و به طور کلی بی ارزش تلقی شد. همین مسئله، یک زیان ۴۸۲ میلیون دلاری را وارد ترازنامه یاهو کرد. در ماه فوریه یاهو گزارش داده بود که ۲۳۰ میلیون دلار از Tumblr را کنار خواهد گذاشت و اینک تمام خرید گذشته خود را خط زده است.

با توجه به حذف Tumblr، یاهو زیان خالص ۴۴۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده، در حالی که سال گذشته و در همین مقطع، خبر از زیان خالص ۲۲ میلیون دلاری داده بود. همچنین این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم دارد ۱۵ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کند و اکنون خبر می دهد که به این هدف دست یافته. یاهو در پایان سه ماهه دوم ۸۸۰۰ کارمند داشته در حالی که در زمان اعلام خبر تعدیل، تعداد کارمندانش به ۱۱۰۰۰ نفر می رسید.

شرکت مورد اشاره همچنین بیان می کند که انتظار دارد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، درآمدی بین ۱.۲۷ الی ۱.۳۲ میلیارد دلار به دست آورد. در این میان باید اشاره کرد که پیشنهادهای نهایی برای خرید یاهو در هفته جاری اعلام می شوند و شرکت «ورایزن» همچنان به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان برای خرید یاهو تلقی می شود. انتظار می رود که پیشنهاد نهایی این شرکت برای یاهو، بین ۳.۵ الی ۵ میلیارد دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی