ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اخراج کارمندان ردموندی ادامه می یابد؛ مایکروسافت تمام تیم نویسندگان خود را کنار گذاشت

طی دو سال اخیر، مایکروسافت دائماً کارمندان بخش هایی خاصی از مجموعه خود را کنار گذاشته تا بازده نیروی کاری اش را افزایش دهد. این کمپانی ردموندی بعد از اخراج 18 هزار نفر در ژوئن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

طی دو سال اخیر، مایکروسافت دائماً کارمندان بخش هایی خاصی از مجموعه خود را کنار گذاشته تا بازده نیروی کاری اش را افزایش دهد. این کمپانی ردموندی بعد از اخراج 18 هزار نفر در ژوئن 2014، دو هزار نفر دیگر با فاصله دو ماه و سپس از کار بیکار کردن 7.8 هزار نفر طی سال گذشته، حالا تیم ویراستاری «Microsoft Press» را نیز به طور تمام و کمال کنار گذاشته است.

کمپانی ردموندی در بیانیه منتشر شده در این زمینه گفته است: «کاهش مشاغل، نقش های مختلفی را تحت تاثیر قرار داده و حاکی از سازگاری با نیازهای تجاری است. ما این روند را به اندیشمندانه ترین شکل ممکن طی می کنیم و احترامی عمیق برای افرادی که تحت تاثیر این تصمیمات قرار گرفته اند قائل هستیم.»

واحد Microsoft Press از سال 1984 مسئولیت انتشار مقالات و محتویات مختلف در زمینه تکنولوژی و نرم افزار را برعهده داشته و اخیراً مقالات و کتاب هایی در زمینه ویندوز 10، ویندوز سرور، آفیس 365 و روند توسعه برخی دیگر از اپلیکیشن ها ارائه کرده بود. به بیان واضح تر، کارمندان این بخش معمولاً تاثیر مهمی در کمک فنی به کاربران معمولی، کاربران سازمانی، افراد حرفه ای، توسعه دهندگان و دانشجویان داشتند.

وب سایت «IT Unity» که مسئولیت انتشار گزارش مورد بحث را عهده دار بوده می گوید این حرکت مایکروسافت، نشانه ای واضح از فشار مالی موجود در بازار انتشاراتی به شمار می رود. بنابر توضیحات این وب سایت، کارمندان Microsoft Press مسئول تشریح پروژه های مختلف مایکروسافت، از مفاهیم ابتدایی گرفته تا آخرین دستاوردها در قالب کتاب بوده اند و بسیاری از فعالان این صنعت، احترام زیادی برای آنها قائل هستند.

اهالی ردموند تا به امروز مشاغل مختلفی در مجموعه خود را کنار گذاشته اند تا بتوانند نیازهای تجاری خود را برطرف نمایند. با این همه، شاید کنار گذاشتن تمام و کمال تیم Microsoft Press را بتوان غم انگیزترین تصمیم مایکروسافت دانست؛ چرا که این بخش، از سال 1984، نقشی اساسی در آموزش تکنولوژی های موجود در مایکروسافت به مردم ایفا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی