ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقشه راه پردازنده های نسل جدید اینتل فاش شد

به تازگی نقشه راه جدیدی منتشر شده که احتمالاً برنامه های اینتل را برای آینده بازار پردازنده هایش در حوزه کامپیوترها، تبلت ها و دیگر دیوایس ها نشان می دهد. این نقشه از حضور دو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

به تازگی نقشه راه جدیدی منتشر شده که احتمالاً برنامه های اینتل را برای آینده بازار پردازنده هایش در حوزه کامپیوترها، تبلت ها و دیگر دیوایس ها نشان می دهد. این نقشه از حضور دو خانواده جدید CPU حکایت دارد که احتمالاً در سال جاری میلادی به بازار عرضه می شوند. نام رمز این دو سری Kaby Lake و Apollo Lake عنوان شده، و هر دوی آنها از نسل هفتم سری Core شرکت یاد شده محسوب می گردند.

ظاهراً سری Kaby Lake جایگزین نسل کنونی یعنی Skylake می شود که در حال حاضر در لپ تاپ ها، کامپیوترهای دسکتاپ و تبلت ها به کار رفته اند. معماری Apollo Lake نیز بر مبنای سری Celeron و Pentium است که نویدبخش CPUهایی ارزان و کم مصرف برای جایگزینی نسل کنونی یعنی Braswell خواهد بود. ضمناً با توجه به اینکه سری CPUهای Atom اینتل به زودی از رده خارج می شوند، به نظر می رسد سری Apollo Lake به زودی جای آنها را نیز بگیرد.

نکته مهم تر در این نقشه راه، جزئیات نسل جدید کامپیوترهای مجتمع یا NUC اینتل است. در این تصویر مشخصات نسل جدید این دیوایس ها مشاهده می شود. احتمالاً  اولین NUC این شرکت با پردازنده های سری Apollo Lake در انتهای سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. ضمن اینکه NUCهای قدرتمندتر مجهز به سری Kabby Lake برای اوایل سال 2017 برنامه ریزی شده اند.

به نظر می رسد دستگاه های NUC کنونی هنوز به حضور خود در بازار ادامه دهند، مثلاً مدل Skull Canyon تا پایان سال 2017 یا ابتدای سال 2018 موجود خواهد بود. ضمناً گفته می شود که NUC های مجهز به پردازنده های سری Apollo Lake نیز ابعادی مشابه در حدود 2×4.4×4.5 اینچی داشته و از CPU چهار هسته ای با توان مصرفی 10 وات بهره می گیرند.

همچنین احتمالاً دو نسخه از این دستگاه ها معرفی خواهد شد. یکی با کد NUC6ACAYH که قابلیت سفارشی سازی بیشتری دارد و حداکثر از 8 گیگابایت رَم پشتیبانی کرده و هارد دیسک یا SSDهای 2.5 اینچی بر روی آن قابل نصب هستند. مدل دیگر با کد NUC6CAYS حالت آماده به کار داشته و  از 2 گیگابایت رَم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و سیستم عامل ویندوز 10 نسخه خانگی بهره می گیرد.

طبق گزارش فوق، ظاهراً سیستم های مشابهی با پردازنده های سری Kabby Lake نیز با پیکربندی های مختلف (از i3 تا i7) عرضه خواهند شد.

با کلیک بر روی تصویر، می توانید آن را در ابعاد اصلی ببینید
با کلیک بر روی تصویر، می توانید آن را در ابعاد اصلی ببینید
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی