ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تازه ترین تغییرات در سومین نسخه بتا از iOS 10

بتای سوم از نسخه ویژه توسعه دهندگان iOS10 امروز منتشر شد و اندک زمانی بعد از اعلام این خبر، هواداران اپل وارد عمل شده و آن را روی دستگاه های خود نصب کردند. در ادامه این مطلب قصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

بتای سوم از نسخه ویژه توسعه دهندگان iOS10 امروز منتشر شد و اندک زمانی بعد از اعلام این خبر، هواداران اپل وارد عمل شده و آن را روی دستگاه های خود نصب کردند.

در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی بیاندازیم به جدیدترین امکانات و تغییرات اعمال شده در این نسخه ی بتا. در نظر داشته باشید که ظرف روزهای آتی، امکانات بیشتری به این مجموعه اضافه خواهند شد و تغییرات به این موارد ختم نمی شوند.

  • دانلود مستقیم از سافاری/Mail روی iCloud

این قابلیت در بتای دوم از iOS 10 نیز فراهم بود اما در واقعیت کار نمی کرد. حالا با ارائه سومین نسخه ی بتا، کاربران می توانند فایل ها را از اپلیکیشن Mail یا سافاری مستقیما روی iCloud دانلود نمایند.

  • Rest Finger to Open

این قابلیت هم همراه با بتای دوم از iOS 10 ارائه شد اما عملکرد درستی نداشت و در نسخه جدید اما ایراداتش مرتفع شد. امکان فوق که در بخش Accessibility قرار دارد درست همانطور که از نامش پیداست به کاربران امکان می دهد تا دستگاه های خود را با استفاده از Touch ID و صرفا با قرار دادن انگشت روی دکمه هوم بلافاصله بعد از روشن شدن نمایشگر قفل گشایی کنند. نخستین نسخه بتای iOS 10 همانطور که خاطرتان هست روشی اندک متفاوت از این را برای قفل گشایی داشت که در آن لازم بود کاربر یک بار بیشتر دکمه هوم را فشار دهد اما قابلیت جدید به کاربران امکان می دهد تا بار دیگر خاطرات خود از نسخه های مختلف iOS 9 را زنده کنند.

  • امکانات تازه اپلیکیشن سلامتی اپل برای بهبود فعالیت های بدنی شما

Improve Activity قابلیت تازه ایست که در بتای جدید iOS 10 به اپلیکیشن Health اضافه شده و اگر خاطرتان باشد در نسخه قبلی هم وجود داشت. در نسخه جدید به محض آنکه کاربران اپلیکیشن را باز کنند، قابلیت یاد شده فعال می گردد، اما نگران نباشید چراکه با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه می توانید به راحتی آن را فعال یا غیرفعال نمایید. بعد از فعال شدن قابلیت مذکور، اپلیکیشن داده های مربوط به شما را به صورت ناشناس برای اپل ارسال می کند تا قابلیت هایش را به صورت اختصاصی برایتان بهبود بدهد.

  • سیری و اپلیکیشن های شخص ثالث

سیری بخش تازه ای به نام App Support دارد که حاوی اپلیکیشن های شخص ثالث است و برای آن طراحی شده اند. دستیابی به این قسمت نیز کاملا ساده است و کافیست که این مسیر را دنبال نمایید: Settings> Siri.

  • ارسال پیام

در نسخه جدید باگ های «پاسخگویی به پیام ها از لاک اسکرین یا نمایشگر قفل» مرتفع شده است. سیستم بسط یافته نوتیفیکیشن ها که همزمان با ارائه iOS 10 معرفی گردید، در اصل نوعی راه گریز را در اختیار کاربران قرار می داد تا بدون اتلاف زمان پیام هایشان را ارسال نمایند. به لطف آن، دارندگان محصولات موبایلی اپل می توانستند مستقیما از روی لاک اسکرین پیام ها را مشاهده نموده و به آنها پاسخ دهند، بدون آنکه نیازی به قفل گشایی دستگاه برای این منظور باشد. از این پس اما پیش نمایش عکس ها در اپلیکیشن Messages به شکل چهارگوش کراپ نمی شوند.

  • مد واقعیت افزوده بازی Pokemon Go رفع باگ شده است

مد واقعیت افزوده بازی Pokemon Go در نسخه های بتای قبلی از iOS 10 کار نمی کرد اما این ایراد در سومین نسخه بتا رفع شده است.

  • گزینه اشتراک گذاری در 3D Touch Quick Actions

یکی دیگر از قابلیت هایی که در اولین بتا از iOS 10 گنجانده شده بود در نسخه سوم نیز وجود دارد و خوشبختانه ایراداتش رفع گردیده است. گزینه اشتراک گذاری یا Share در 3D Touch Quick Actions صفحه هوم در گذشته تنها یک آیکون بود که حالا این آیکون با نام کامل اپلیکیشن مورد نظر شما برای اشتراک گذاری همراه شده است.

  • بازخورد «لرزشی» در زمان قفل کردن دستی

کاربران آیفون های 6 اس و 6 اس پلاس، وقتی به صورت دستی دستگاه های خود را قفل می کنند، بازخوردهای لرزشی از آن دریافت خواهند نمود. در مدل های قدیمی تر آیفون، این بازخورد صرفا صوتی است.

  • بار دیگر صدای کلیک از کیبورد شنیده می شود

کیبورد رسمی iOS 10 در بتای نخست صدای کلیک دلنشینی داشت که در نسخه دوم از آن، این صدا حذف گردید و حالا مجددا در بتای سوم اضافه شده است.

اینها کلیه تغییراتی بودند که تا به اینجا به بتای جدید از iOS 10 اضافه شده اند که البته انتظار می رود در روزهای آتی موارد دیگری هم به این فهرست اضافه شوند.

App-Support-for-Siri Rest-Finter-to-Open Share-in-3D-Touch-Quick-Actions-includes-the-full-name-of-the-app

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    تغيير صداي لاك اسكرين، برگشت صداي كيبورد به صداي بتا ١، پر رنگ شدن نوشته در كنترل سنتر و بعضي منو ها، تغيير انيميشن باز شدن منوي ناتيفيكيشنها، تغييراتي در اپ سلامت، بهترين چيزي كه اضافه شده بود و الان راه افتاده rest finger.. هست به نظر من البته به نظر مياد در 5S همچنان بايد ابتدا يا دكمه قفل رو فشار بديم بعد با لمس باز كنيم قفل رو يا دكمه هوم رو فشار بديم در صورتي كه روي 6s فقط با لمس قفلگشايي ميشه. سرعت هم روي 5s نسبت به بتا ٢بهتر و نسبت به ٩ بدتر هست. باگ آزار دهنده اي نديدم به جز در مرورگر سافاري كه به كندي بين صفحات و تب هاي باز شده جا به جا ميشه.

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    امكان دانلود براي عموم وجود داره تري اين به روز رساني؟

  • vesaldivann
    vesaldivann | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    دیگه روی اپل ویراژ نیدد ، دارن جمش میکنند


    خخخخخخخخخخخخ?
    تازه میخواستم بخرما

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی