ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف تست بزرگراهی خودروهای بدون راننده در چین
تکنولوژی

چین تست اتومبیل های خودران در بزرگراه ها را متوقف کرده است

یکی از مسئولین دولتی در چین اخیراً خبر داده که سازمان های مسئول در این کشور به کمپانی های خودروساز اعلام کرده اند که تا زمان وضع قوانین لازم، تست خودروی های بدون راننده خود را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

یکی از مسئولین دولتی در چین اخیراً خبر داده که سازمان های مسئول در این کشور به کمپانی های خودروساز اعلام کرده اند که تا زمان وضع قوانین لازم، تست خودروی های بدون راننده خود را در بزرگراه های این کشور متوقف سازند.

وزیر صنایع و اطلاعات جمهوری خلق چین در مصاحبه با «Automotive News» گفته که این وزارتخانه با همکاری اداره پلیس لایحه ای برای وضع شیوه نامه های لازم در خصوص تولید و تردد اتومبیل های خودران در این کشور را تقدیم پارلمان کرده است. با این وجود هنوز تاریخ مشخصی برای بررسی لایحه مذکور و تبدیل آن به قانون اعلام نشده است.

چنین اقدامی از طرف حکومت چین غیر منتظره تلقی می شود، به خصوص که آنها تا به امروز تمام قد از توسعه چنین تکنولوژی هایی برای حل معضلات ترافیکی در شهرهای پر جمعیت این کشور حمایت می کرده اند.

گرچه به طور رسمی اظهار نظری در این خصوص نشده، اما پرواضح است که تصمیم جدید متاثر از حوادثی است که در چند ماه اخیر برای خودروهای کمپانی تسلا اتفاق افتاده. پیش تر گفتیم که یکی از محصولات این شرکت در حالت Autopilot دچار تصادف شدید شد که در جریان آن راننده جان خود را از دست داد. ماجرایی که حتی پای ایلان ماسک را به کمیته تحقیق سنا کشاند. چینی ها می خواهند با وضع قوانینی جامع از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل بیاورند. و یا در صورت وقوع، آنها متهم به قصور نشوند.

هیچ شکی وجود ندارد که توسعه خودروهای بدون راننده نیاز به ایجاد بسترهای قانونی جامع و همچنین اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش کافی دارد. چنین مواردی ممکن است همه گیر شدن تکنولوژی های خودران را با تاخیر مواجه کند، اما بعید است هیچ اتفاقی بتواند سبب صرف نظر دولت ها و کمپانی ها از مزایای خودروهای هوشمند بی نیاز از راننده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی