ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در اندروید نوقا، سیستم عامل در صورت مخدوش بودن بوت نمی شود

از زمان انتشار اندروید کیت کت تا به امروز، سیستم عامل یاد شده برای حصول اطمینان از عدم وجود روت کیت ها و دیگر اشکال بدافزار فرایند بوت شدن دستگاه را تایید می کرد. با این همه، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

از زمان انتشار اندروید کیت کت تا به امروز، سیستم عامل یاد شده برای حصول اطمینان از عدم وجود روت کیت ها و دیگر اشکال بدافزار فرایند بوت شدن دستگاه را تایید می کرد.

با این همه، اندروید در جریان این فرایند، کاری فراتر از ارائه هشدار در مورد مشکلات بالقوه انجام نمی داد (البته روند یاد شده صرفا تا اندروید مارشملو ادامه داشت). حالا گوگل تصریح نموده که در اندروید نوقا فرایند چک کردن بوت دستگاه ها سخت گیرانه تر از هر زمان دیگری است و برای این منظور صرفا به ارائه هشدار اکتفا نخواهد شد.

به  این ترتیب، اگر ایمیج بوت یا پارتیشن موبایلی مخدوش باشد، آنگاه اندروید یا در یک وضعیت استفاده محدود بالا می آید (البته با اجازه شما) یا اینکه ابدا بوت نمی شود.

این قابلیت ابتدا در دستگاه هایی نمایش داده می شود که از آغاز با اندروید نوقا وارد بازار می گردند.

اینگونه تدابیر قطعا میتواند بسیار سودمند شود و مانع از آن گردد که تلفن هوشمند شما به جولانگاهی برای ویروس ها بدل گردد (دست کم بعد از ری استارت کردن موبایل که اینطور است). گوگل خاطر نشان کرده است که این فرایند می تواند وقفه یا اصطلاحا سکته هایی را در عملکرد دستگاه شما ایجاد کند و چون فرایند تایید ممکن است دسترسی به بلوک های داده ای را متوقف کرده و رفتارهایی غیرعادی در دستگاه شما ایجاد کند، احتمال آنکه با اختلالات مرتبط با خطا روبرو شوید بسیار بالاست.

این امر همچنین می تواند سفارشی سازی دستگاه با استفاده از فریمورهای اختصاصی را دشوارتر نماید. گوگل اعلام کرده که هر دستگاهی با بوت لودر قفل شده از این ضمیمه برای چک کردن اصلاحات استفاده خواهد کرد و این پروسه با عرضه نوقا از قبل دشوارتر می گردد.

خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم در خانواده محصولات نکسوس یا دیگر دستگاه هایی که بوت لودرشان باز است این امر دردسر آفرین نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد ایزدی فرد
    محمد ایزدی فرد | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    آندروید نوقا چیه؟به من توضیح بدید

    • arman
      arman | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

      نسخه ۷ ام اندروید

    • امیر رحیمی
      امیر رحیمی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

      سرچ کنین خب!

  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    خوبه
    گوشیهای اچ تی سی و هواوی بوتاودر قفل شده دارن
    واسه من ک مشکلی نداره
    من هنوز یه جیکر ام

مطالب پیشنهادی