ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صحنه آهسته از لحظه خرد شدن شیشه [تماشا کنید]

شیشه این قابلیت را دارد که در اثر برخورد یک محرک منفجر شده یا اصطلاحا «بترکد». این اتفاق معمولا خیلی سریع رخ می دهد و اجزا و قطعات یک ظرف شیشه ای با چنان سرعتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

شیشه این قابلیت را دارد که در اثر برخورد یک محرک منفجر شده یا اصطلاحا «بترکد». این اتفاق معمولا خیلی سریع رخ می دهد و اجزا و قطعات یک ظرف شیشه ای با چنان سرعتی به اطراف پراکنده می شوند که معمولا برای پیدا کردنشان با مشکل روبرو می شویم.

در ادامه این مطلب قصد داریم یکی از جدیدترین کارهای تیمی به نام Slow Mo Guys را با شما به اشتراک بگذاریم که از فرایند خرد شدن یک فنجان مندرج پیرکس تهیه گردید. برای این کار ظرف شیشه ای با استفاده از مشعل گرم شده، سپس آب سرد به داخلش ریخته شد و با استفاده از یک دوربین پرسرعت V2511 از فرایند خرد شدنش فیلم تهیه گردید (حتما می دانید که تغییر ناگهانی دما تاثیری مخرب روی شیشه های نشکن دارد).

لحظه خرد شدن این ظرف بسیار سریع و برق آسا اتفاق می افتد لذا با چشم غیرمسلح نمی توان به خوبی آن را مشاهده کرد. از همین روی دعوت می کنیم به تصاویر آهسته ای نگاه کنید که با استفاده از یک دوربین حرفه ای از این فرایند گرفته شده است. گفتنی است که تیم تهیه کننده این ویدئو، آن را با نرخ های 28 هزار و 343 هزار فریم بر ثانیه ضبط کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی ویدیو عجیب و باهالی بود??
    تا حالا اسلو موشن شکستن شیشه رو ندیده بودم

  • JustME
    JustME | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    ممنون. ويدئو بسيار جالبى بود ?

مطالب پیشنهادی