ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو قصد دارد با کنسول NX سرمایه گذاران را دوباره جذب کند

ماه گذشته نینتندو هفتاد و ششمین جلسه سالیانه سهامداران خود را طبق معمول برگزار نمود و در طی آن چند تغییر کوچک را در برنامه های آینده خود به تصویب رساند؛ علاوه بر این در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

ماه گذشته نینتندو هفتاد و ششمین جلسه سالیانه سهامداران خود را طبق معمول برگزار نمود و در طی آن چند تغییر کوچک را در برنامه های آینده خود به تصویب رساند؛ علاوه بر این در طی کنفرانس پرسش و پاسخی بین مدیران نینتندو و سرمایه گذاران، افق و پروسه های پیش روی خود را اعلام نمود.

حالا متن کامل مصوبات و مکالمات جلسه پرسش و پاسخ نینتندو در زبان انگلیسی منتشر شده، و برای تمامی توسعه دهندگانی که دوست دارند برنامه های یک شرکت بزرگ بازی سازی و نقشه های مختلف آینده یک صنعت را بدانند فرصتی مناسبی برای مطالعه است.

بر اساس نگاهی به اطلاعات تشریح شده در هفته های اخیر، برنامه های آینده شرکت نینتندو در زمینه عرضه پلتفرم کنسولی جدید، پروژه توسعه مرتبط با تلفن های هوشمند و پرداخت محتاطانه به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خلاصه می شود.

نینتندو قصد دارد بازی هایی منتشر کند که به طور متوسط 2 میلیون واحد فروش داشته باشد

46505-New_Super_Mario_Bros._(U)(Psyfer)-3

برخی از توسعه دهندگان بازی ممکن است با یکی از نگرانی های سرمایه گذاران هم عقیده باشند؛ در طی جلسه ماه گذشته یکی از سرمایه گذاران از نینتندو در مورد چگونگی مواجهه با افزایش هزینه های تولید محتوا (چه از منظر زمان و چه از منظر مالی) سوال کرد.

شیگرو میاموتو یکی از طراحان و کارگردانان باتجربه نینتندو در پاسخ اذعان کرد: «در حالی که لازم است ذکر کنم ما هرگز محتوای بیهوده و بیش از حد وارد بازی هایمان نمی کنیم، تنها راه حل برای سرآمد معضلات مالی ساخت و توسعه نرم افزار هایی است که خوب فروش می کنند.»

«ما بازی های بسیار موفقی در تاریخ خود داریم که به نوعی از نظر مالی عناوین شکست خورده را پشتیبانی می کنند. در نتیجه برنامه اصلی ما این است بازی هایی بسازیم که بتواند به طور متوسط 2 میلیون واحد در جهان فروش داشته باشد. طبیعتا اگر فقط محصولاتمان را در ژاپن عرضه کنیم و به آمار فروش حدود 300 هزار واحد دست یابیم نمی توانیم به اهداف مالی شرکت برسیم، بنابراین بازار جهانی هدف اصلی ماست.»

مدیر عامل نینتندو تاتسومی کیمیشیما در مورد این مسئله بیان کرده است تکنیک های توسعه بازی های NX بیشتر نگرانی را مرتفع خواهد کرد؛ به عنوان مثال موتور گرافیکی خاصی در دست تولید می باشد که می توان از آن برای پروژ های مختلف بازی سازی در این پلتفرم استفاده کرد.

تلفن های هوشمند بستر بسیار مناسبی برای جذب مخاطب هستند

miitomo-600x314

مدیر بخش برنامه و توسعه سرگرمی های شرکت نینتندو شینیا تاکاهاشی در مورد سوالات سرمایه گذاران در زمینه برنامه های نرم افزاری تلفن های هوشمند اظهارات جالب توجهی داشته است.

او در عین اشاره ای به امکان طراحی و ساخت کنترلر فیزیکی مخصوصی برای بازی های موبایل توسط نینتندو، اعلام کرد تا وقتی این شرکت توسعه محتوا و بازی تلفن هوشمند مورد نظرش را به مرحله مناسب و تایید شده خودش نرساند، ساخت کنترلر در اولویت برنامه ها قرار نخواهد گرفت.

تاکاهاشی می گوید: «ما در نینتندو بازی های اکشنی را در نظر داریم که در حال حاضر امکان تجربه با صفحه های لمسی تلفن های هوشمند را نداشته و برای انجام گیم پلی نیازمند کنترلر فیزیکی مناسبی است، در واقع قصد داریم چنین عناوینی تولید کنیم. با این حال نرم افزارهای گسترده ای در دست توسعه داریم که فقط منحصر به بازی های اکشن نمی شود؛ دوست داریم برنامه هایی منتشر کنیم که مشخصه های معروف نینتندو را در بر داشته و مخاطب کودک تا بزرگسال را هدف قرار دهد.»

این دیدگاه بدون شک از موفقیت اولین برنامه تولید شده توسط نینتندو یعنی Miitomo شکل گرفته است؛ این برنامه نرم افزاری اجتماعی-مجازی است که به صورت رایگان در فروشگاه های اپل و گوگل قرار گرفته و از پرداخت درون برنامه ای استفاده می کند. بر اساس گفته های کیمیشیما تعداد دانلود این نرم افزار از مرز 10 میلیون واحد گذشته و تاکاهاشی معتقد است موفقیت میتومو الهام بخش رویکرد جدید نینتندو برای جذب مخاطبین جدید و بیشتر است. علاوه بر این سهم داشتن نینتندو در انتشار عنوان جدید Pokemon Go منفعت و سود بسیار بالایی برای سهام و ارزش این شرکت به همراه داشته است.

«مهم ترین چیزی که ما از تجربه انتشار یک عنوان برای پلتفرمی که توسط نینتندو تولید نشده این است که در واقع با این رویکرد می توانیم برای مردمی که به دستگاه های نینتندو دسترسی ندارند امکان تجربه شخصیت های Mii بازی میتومو را فراهم کنیم. میزان عکس العمل مخاطبین سنین مختلف از کشورهای متفاوت نیز آمار مهم و قابل توجهی است که همواره در نظر داریم. انتشار نرم افزار برای پلتفرم های غیر نینتندو چالش جدیدی برای ماست که تلاش داریم آن را در زمینه های مختلف و در بهترین شکل ممکن بسنجیم.»

واقعیت مجازی مورد توجه مردم و رقبا قرار گرفته، در نتیجه برای نینتندو نیز اهمیت دارد

Virtualreality3

مدیر نینتندوی امریکا رجی فیلز اخیرا اذعان کرده بود نینتندو قصد دارد تا همه گیری و جا افتادن تکنولوژی واقعیت مجازی میان مردم دست نگه دارد، اما با سوالات و تلنگرهای سرمایه گذاران در طی جلسه سالیانه نینتندو، کیمیشیما و میاموتو نظرات دقیق تر و بیشتری در این زمینه بیان کرده اند.

کیمیشیما می گوید: «ما کاملا هوشیار هستیم که شرکت های توسعه دهنده زیادی در حال تولید بازی ها و محتوای مربوط به تکنولوژی های واقعیت مجازی هستند و همینطور می دانیم مردم علاقه بسیار زیادی به آن نشان داده اند. در حال حاضر نمی توانم اخبار دقیق و مطمئنی اعلام کنم، اما شک نداشته باشید که واقعیت مجازی تکنولوژی امیدوار کننده ای است و تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه در شرکت نینتندو صورت گرفته.»

بر اساس گفته های میاموتو این تحقیقات از جنبه های مختلف در حال بررسی است؛ شامل چگونگی ساخت بازی های واقعیت مجازی که در استفاده کوتاه مدت لذت بخش باشند و همینطور مسئله تجربه طولانی از واقعیت مجازی بدون هیچ گونه آزردگی خاطر. در واقع این شرکت از دیدگاه متفاوتی نسبت به رقبا نگران مسئله ی سلامتی، امنیت و راحتی استفاده تکنولوژی واقعیت مجازی برای بازیکنان جوان است.

میاموتو می گوید: «در این زمینه ما نه تنها در حال انجام تحقیقات در مورد واقعیت مجازی هستیم، بلکه واقعیت افزوده را نیز در نظر داریم. ما در حال حاضر برخی از فناوری های اصلی سه بعدی را در اختیار داریم و همینطور امکان پیاده سازی واقعیت مجازی در سخت افزار های فعلی مان را مد نظر قرار داده ایم. علاوه بر این می خواهیم مطمئن باشیم که والدین از قرار دادن کودکانشان در محیط واقعیت مجازی احساس امنیت و سلامت کنند.»

حتی نینتندو نگران مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست

nintendo-nx-release-date

بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی در مورد مسئله خروج پادشاهی پریتانیا از اتحادیه اروپا (که با اکثریت آرای مردم تصویب شد اما هنوز اعمال نشده) ابراز نگرانی کرده اند و آینده صنعت و تجارت گیم را مستثنای تاثیر نمی دانند؛ در این بین نینتندو نیز نظری کاملا مشابه دارد.

وقتی یکی از سرمایه گذاران در مورد چگونگی تاثیر پذیری این شرکت جهانی نسبت به خرج بریتانیا از اتحادیه اروپا سوال کرد، کیمیشیما پیش بینی نمود بدون شک بخش های متعددی از نینتندو با توجه به امکان نوسانات نرخ ارز جهانی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و درآمدزایی شاید دچار تغییر و تحولاتی شوند.

او می گوید: «یکی از نکات قابل توجه در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، حضور یکی از مراکز اصلی نینتندو در کشور انگلستان است. سیستم مالیات، قوانین، شرایط و استانداردهای محصولات، امنیت اطلاعات و سایر موارد مشابه برای تمامی اروپا از این مرکز تعیین می شود، و در این لحظه و با چنین شرایطی هنوز کسی نمی داند اگر بریتانیا به طور کامل از اتحادیه اروپا جدا شود چه اتفاقاتی خواهد افتاد. با این حال در حال حاضر تمرکز اصلی ما روی توسعه هر چه بهتر و رسیدن به اهداف و میزان های مشخص نینتندو معطوف است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سید محمد حسینی
    سید محمد حسینی | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی کیف نکنید برا نینتندو بدرد ما که بازی های سبک غربی رو شرقی ترجیح میدیم بدرد نمیخوره گرچه اکثر ناشرای غربی هم گفتن که حمایت می کنیم ازش ولی من حس خوبی نسبت به این کنسول ندارم نمدونم چرا ولی همیشه صد درصد حس های من بر عکس در میاد

مطالب پیشنهادی