ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا سافت بَنک شرکت ARM را خریداری کرد؟

سافت بنک یک شرکت خوشه ای فعال در زمینه فناوری است که دفتر اصلی اش در ژاپن قرار دارد و روز گذشته اعلام کرد کمپانی تولیدکننده چیپ، ARM، را با عقد قراردادی به ارزش 31.4 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

سافت بنک یک شرکت خوشه ای فعال در زمینه فناوری است که دفتر اصلی اش در ژاپن قرار دارد و روز گذشته اعلام کرد کمپانی تولیدکننده چیپ، ARM، را با عقد قراردادی به ارزش 31.4 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. درباب چرایی این قرارداد توضیحات مختلفی را می توان ارائه داد، مثلا اینکه تصمیم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا باعث شده ارزش پوند بیش از هر زمان دیگری در تاریخ این کشور پایین بیاید.

از سویی ARM هم که دفتر اصلی اش در انگلستان قرار دارد در این سال ها رشد سریعی را تجربه کرده و کسب و کارش حسابی سودده بوده است. اما این تصمیم احتمالا دلیل دیگری هم دارد.

ماسایوشی سان مدیرعامل و بنیانگذار سافت بنک به خاطر علاقمندی اش به حوزه های مختلف و پیش گویی هایش شهرت دارد. بخش اعظمی از کسب و کار این کمپانی گرچه روی حوزه مخابرات تمرکز داشته، اما خرید ARM قطعا باعث پررنگ تر شدن نقش آن در زمینه سخت افزار خواهد شد.

به این ترتیب، سافت بنک قادر خواهد بود از پیشرفت های حاصله در صنعت کامپیوتر که عموما هم از هوش مصنوعی و دستاوردهای این صنعت ناشی می شوند، سهمی برای خود داشته باشد. در این بخش توجه شما را به یکی از اظهارت آقای سان در مصاحبه ماه قبلش با نشریه Nikkei Asian Review جلب می کنیم.

معتقدم به زودی شاهد بزرگ ترین تغییر در تاریخ بشر خواهیم بود. تکینگی فناوری در راه است. هوش مصنوعی انسان را نتنها در زمینه دانش که از نظر هوش و نبوغ نیز کنار می زند. این اتفاق نیز در قرن کنونی رخ خواهد داد.

تکینگی فناوری که آقای سان از آن سخن گفت پیشتر توسط Ray Kurzweil (مبتکر و آینده نگری که هم اکنون روی توسعه چت بات برای گوگل کار می کند) هم مطرح شده بود و بزرگان سیلیکون ولی از جمله ماسک و Peter Thiel هم به آن اشاره هایی داشته اند. البته برای آنکه باور کنید کسب کار ARM از تقابل دستگاه های موبایل و هوش مصنوعی، سودها خواهد برد، نیازی به باور کردن این پیشگویی ها ندارید.

دید کامپیوتری پیشرفته و هوش حسی پیشتر نیز در ربات هایی نظیر پهپاد فانتوم 4 DJI و Cozmo از شرکت Anki به کار گرفته شدند.

همانطور که احتمالا می دانید، سافت بنک ربات اختصاصی خود به نام پِپِر را دارد که برای برقراری رابطه حسی با مالکان انسانی خود از هوش مصنوعی بهره خواهد گرفت. از طرفی هم اپل و هم گوگل در زمان ارائه جدیدترین نرم افزار موبایلی خود اعلام کردند که هوش مصنوعی اصلی ترین و مرکزی ترین بخش آنها را تشکیل می دهد و چیپ های ARM هم قطعا در برخی از موبایل های بهره مند از این نرم افزارها به خدمت گرفته خواهد شد.

سان هم درست مانند بسیاری از میلیاردرهای حوزه فناوری دیدگاهی مثبت در خصوص نقش این پیشرفت ها دارد. او در این باره می گوید: جهانی بدون موانع زبانی خواهیم داشت و می توانیم قدم به آینده بگذاریم. انسان ها موفقیت های بیشتری را تجربه خواهند کرد.

در هر حال، همین چشم انداز جسورانه در مورد آینده بود که این شرکت را به خرید ARM ترغیب نمود و تصمیم اخیر سان در مورد به تعویق انداختن بازنشستگی را در پی داشت. او در ادامه مصاحبه خود آورده است: من هنوز هم کارم با تکینگی تمام نشده و می خواهم 5 سال دیگر کار کنم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    سرنوشت نسل های بعدی پردازنده های ARM چی میشه؟ :/

مطالب پیشنهادی