ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از نقشه اصلی اش برای تسلا می گوید

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک امروز از ورژن جدید و آپدیت شده نقشه اصلی تسلا موتورز در وبسایت این کمپانی پرده برداشت. در این نقشه به وضوح آمده که آینده تسلا و سولار سیتی، شرکت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک امروز از ورژن جدید و آپدیت شده نقشه اصلی تسلا موتورز در وبسایت این کمپانی پرده برداشت. در این نقشه به وضوح آمده که آینده تسلا و سولار سیتی، شرکت دیگری که ماسک در هیئت مدیره آن عضویت دارد و چند هفته پیش هم پیشنهاد خریداری اش را داده بود، به یکدیگر گره خورده. تسلا و ماسک انتظار دارند که سولار سیتی به زودی زیر مجموعه شان شود.

ماسک برای تسلا آینده ای را پیش بینی کرده که در آن اتومبیل های خودران، مخازن برق، اتومبیل های جدید و نوآورانه دیده می شود. نگاه مدیرعامل این شرکت در رابطه با به اشتراک گذاری ماشین ها نیز جالب است.

تصور کنید خودرویی دارید که ممکن است تنها چند ساعت محدود مورد استفاده روزمره تان قرار بگیرد یا برای چند هفته به آن نیازمند نیستید، پس چه بهتر که بتوان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت و از طریق آن کسب درآمد کرد.

با همکاری SolarCity، تسلا می خواهد سقف هایی برای خودروهایش بسازد که به سلول های خورشیدی مجهز بوده و می توانند انرژی خود را از نور خورشید و حین حرکت تامین کنند.

سپس نوبت به خودروهای جدید می رسد، اتومبیل هایی که فراتر از مدل اس، اکس و 3 قدرت دارند و همل می کنند. یک مدل پیک آپ و یک مدل SUV جمع و جور در تفکر ماسک می چرخند و در آینده ای دورتر، خودروهای سنگین با قابلیت جا به جایی مسافرین بسیار یا به عبارتی دیگر اتوبوس ها.

اتوبوس های الکتریکی فناوری جدیدی به حساب نمی روند و در همین تهران خطوط اتوبوس های الکتریکی نیز برای سال ها مشغول ارائه خدمت بودند، اما نگاه تسلا به این وسایل نقلیه عمومی شکل دیگری است.

سیستم اتوپایلوت یا همان خودران نیز که حالا در فاز بتا به سر می برد، همچنان در دست توسعه است و زمانی که از فاز بتا خارج شود، تقریبا 10 برابر امنیت بیشتری نسبت به میانگین فعلی خودروهای با راننده ارائه می دهد.

ماسک می گوید زمانی که تنظیم کنندگان مقررات، خودروهای بدون راننده را رسما تایید کنند، شما می توانید خودروی تان را از هر ناحیه ای که می خواهید به ناحیه دیگر فرستاده، بدون آنکه در آن حاضر باشید. بنابراین می توان از خودرو زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، استفاده مفید کرد و آن را به کار گرفت.

زمانی که نقشه های آتی اجرا شوند و هزینه تولید باتری پایین تر آید، تسلا قادر خواهد بود تا خودروهایی بسیار ارزان قیمت تر نیز تولید کرده و به بازار فرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی