ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستور دولت فرانسه به مایکروسافت برای پایان دادن به جمع آوری اطلاعات کاربران ویندوز ۱۰

کمیسیون امنیت اطلاعات در دولت فرانسه به طور رسمی به کمپانی مایکروسافت دستور داده جمع آوری «بیش از اندازه» اطلاعات از کاربران ویندوز ۱۰ را متوقف سازد و دیگر بدون اجازه تاریخچه مرور اینترنت آنها را پی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

کمیسیون امنیت اطلاعات در دولت فرانسه به طور رسمی به کمپانی مایکروسافت دستور داده جمع آوری «بیش از اندازه» اطلاعات از کاربران ویندوز ۱۰ را متوقف سازد و دیگر بدون اجازه تاریخچه مرور اینترنت آنها را پی گیری نکند.

بر اساس اعلام این نهاد، اهالی ردموند موظف هستند قدم های لازم را برای تضمین امنیت و حریم خصوصی فعالیت های رایانه ای مشتریان خود بردارند. مایکروسافت برای تامین نظر کمیسیون مذکور سه ماه فرصت خواهد داشت.

گفته شده کمیسیون امنیت اطلاعات فرانسه با همکاری نهادهای مشابه در چند کشور اروپایی دیگر از ماه آوریل تا ژوئن تحقیقات گسترده ای در خصوص سیاست های امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی افراد در ویندوز ۱۰ را به انجام رسانده است.

اواخر سال ۲۰۱۵ بود که تری میرسون (Terry Myerson)، سرپرست تیم توسعه ویندوز، در پاسخ به افزایش نگرانی ها نسبت به آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت گفته بود که این شرکت اطلاعات کاربرانش را جمع آوری می کند تا بتواند محصولی بهتر برای آنها تولید نماید. ضمن این که کاربران خواهند توانست به طور کامل روی اطلاعاتی که از رایانه های آنها برای سرورهای مایکروسافت در آمریکا ارسال می شود، نظارت و مدیریت داشته باشند.

در بیانه کمیسیون امنیت اطلاعات فرانسه آمده که در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر در این کشور از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند و آنها دریافته اند که مایکروسافت اطلاعات بیش از حد معقولی را از عملکردهای این قشر جمع آوری می کند.

این اطلاعات شامل فهرست نرم افزارهای دانلود شده و زمان صرف شده در هر کدام از آنها می شود. ضمن این که غول نرم افزاری آمریکا، بدون آگاهی کاربران، از کوکی ها برای ارسال تبلیغات شخصی سازی شده بهره می گیرد. در نهایت نیز اشاره شده که رمز چهار رقمی تعیین گشته برای دسترسی به سرویس های مایکروسافت از امنیت کافی برخوردار نیست، به خصوص که دفعات ورود رمز اشتباه محدود نشده است.

در صورتی که شرکت مذکور در مدت مشخص شده واکنش مناسبی از خود نشان ندهد، احتمال وضع تحریم هایی خاص در خصوص فعالیت هایش وجود دارد. این کمیسیون در بیانیه خود آورده که هدف آنها محدود کردن تبلیغات در بخش های مختلف ویندوز ۱۰ نیست، بلکه اطلاع رسانی کافی و دادن حق انتخاب به کاربران مد نظر قرار دارد.

مایکروسافت در اولین واکنش به این خبر اعلام داشته که همکاری لازم با کمیسیون مذکور را برای رسیدن به راه حلی مورد قبول انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی