ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری متریال در مک و حذف لانچر ناکارآمد اپلیکیشن ها؛ آخرین تغییرات مرورگر گوگل کروم

همانطور که قبلا وعده داده شده بود، گوگل بالاخره لانچر اپلیکیشن ناکارآمدی که همراه با مرورگر کروم در ویندوز و مک نصب می شد را به طور رسمی از امکانات این  مرورگر حذف کرد. به گزارش VentureBeat، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

همانطور که قبلا وعده داده شده بود، گوگل بالاخره لانچر اپلیکیشن ناکارآمدی که همراه با مرورگر کروم در ویندوز و مک نصب می شد را به طور رسمی از امکانات این  مرورگر حذف کرد. به گزارش VentureBeat، از نسخه 52 مرورگر به بعد دیگر شاهد این لانچر عجیب و غریب و بلااستفاده در محیط کروم نخواهید بود.

صرفا جهت اطلاع، لانچر مورد بحث ابزاری بود که می توانستید بدون نیاز به باز کردن مرورگر، اپلیکیشن های کروم را از طریق آن اجرا کنید. این در حالی بود که سیستم های عامل ویندوز و macOS هر دو به طور بومی ابزاری برای همین منظور را در اختیار کاربران شان قرار داده اند.

به همین جهت گوگل تصمیم گرفته تا این ابزار اضافی را از آخرین نسخه مرورگر خود حذف کرده تا کاربران از این پس برای اجرای اپلیکیشن های کروم به لانچرهای بومی سیستم های عامل خود تکیه کنند. البته لازم به ذکر است که لانچر مورد بحث کماکان در سیستم عامل Chrome OS به کار خود ادامه خواهد داد.

اما تغییر دیگری که در نسخه 52 گوگل کروم صورت گرفته، ارائه طراحی متریال برای نسخه مک آن است. کلیه تب ها، دکمه ها و منوها در این بروزرسانی مجددا از نو طراحی شده اند و حالا رابط کاربری مدرن تر و زیباتری از کروم را در رایانه مبتنی بر سیستم عامل اپل خود شاهد هستید.

گوگل هنوز در مورد ارائه این طراحی برای نسخه ویندوز سخنی نگفته، اما اگر می خواهید زودتر از موعد این تغییرات را ببینید، بهتر است که به تنظیمات بخش chrome://flags در نسخه های بتای مرورگر سری بزنید.

در کنار این تغییرات گوگل همچنین اعلام کرده که در کروم 52، چهل و هشت مشکل امنیتی نسخه های پیشین رفع شده و شاهد عملکرد بهتری از آن در تمام نسخه های دسکتاپ خواهید بود. برای بروزرسانی به نسخه 52 می بایست به قسمت Settings مرورگر و سپس About Chrome مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی