ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Dots & Co؛ بازگشت نقطه ها

کمتر بازیکنی پیدا می شود که نام Two Dots را نشنیده باشد. هنوز طعم دلنشین ترکیب مکانیزم های ساده گیم پلی و محیط های مینیمالیست این عنوان زیر زبان خیلی ها باقی مانده است. پس ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

کمتر بازیکنی پیدا می شود که نام Two Dots را نشنیده باشد. هنوز طعم دلنشین ترکیب مکانیزم های ساده گیم پلی و محیط های مینیمالیست این عنوان زیر زبان خیلی ها باقی مانده است. پس از ماجراجویی طولانی که استودیو Playdots با Two Dots داشت، آن ها تصمیم گرفته اند تا دوباره دست به انتشار عنوان جدیدی بزنند، عنوانی که می توانیم ادامه دهنده میراث Dots قلمداد کنیم.

Two Dots توانسته بود با رنگ و لعاب بخشیدن به محیط و مکانیزم های گیم پلی قسمت قبلی، نه تنها خود را از ورطه تکرار نجات دهد بلکه تجربه ای اعتیادآورتر به مخاطبان هدیه دهد. Dots & Co هم که دیروز به انتشار جهانی رسید همین راه را ادامه داده است. همانند گذشته، باید بتوانید در تعداد محدودی حرکت، نقطه های همرنگ خواسته شده را به یکدیگر متصل کنید.

Dots & Co-playdots
نقطه های رنگی با اعداد گوناگون را می بینید؟ مرحله ها به همین صورت هستند و باید بتوانید به میزان گفته شده نقطه ها را به یکدیگر متصل کنید.

شاید Dots & Co تفاوت چندانی نسبت به پیشنیان خود نداشته باشد اما همچنان تجربه ای لذت بخش به علاقه مندان ارائه می دهد. نکته مثبت بازی اینجاست که همانند Two Dots با کمی پیشروی چالش ها بیشتر شده و بازیکن مجبور به استفاده از استراتژی می شود. بزرگترین المان جدید Dots & Co را می توانیم به نام شخصیت های همراه یا Companion ها بزنیم که بالای صفحه حضور دارند.

اگر بتوانید نوار انرژی آن ها را پر کنید، این کاراکترها به کمک شما می آیند. خوشبختانه نوار انرژی هم با سرعت خوبی پر شده و تنها نیازمند دقت بازیکن است. همچنین با ورود به مرحله های بیشتر، Companion ها تغییر می کنند. بنابراین قدرت های جدیدتری را به دست خواهید آورد. همین المان به ظاهر کوچک توانسته جذابیت بیشتری به Dots & Co ببخشید.

dots-and-co
نوار انرژی هر شخصیت، گوشه بالا و سمت راست قرار دارد.

همان طور که می دانید در عناوین این فرنچایز اگر بتوانید نقطه ها را به صورت مربعی یا مستطیلی به یکدیگر وصل نمایید، تمام نقطه های هم رنگ از صفحه محو می شوند. طبیعتا بازیکن تمام سعی خود را می کرد تا بتواند چنین اشکالی درست کند. اکنون وضعیت کمی تغییر کرده و چگونگی استفاده از قابلیت های Companion ها هم مهم است.

این نکته را اضافه کنیم نوار انرژی این شخصیت ها با اتصال نقطه های مثلثی شکل به هم رنگ ها پر می شود. دومین المان جدید Dots & Co به تغییر سیستم سلامتی بسیار بد قسمت قبل باز می گردد. بزرگترین انتقاداتی که به Two Dots وارد شد، همین سیستم سلامتی بود.

Dots & Co
هم اکنون بیش از 100 مرحله در بازی حضور دارند. طبیعتا با آپدیت های بیشتر شاهد چالش و شخصیت های جدیدی هم خواهیم بود. به یاد داشته باشید از ابتدای انتشار Two Dots تاکنون، تعداد لول های بازی چندین برابر شده اند.

همانند عناوین مشابه، در Two Dots هم باید برای انجام هر مرحله یکی از انرژی های خود را می دادید. به صورت کلی تنها پنج عدد انرژی در بازی حضور داشت که تکمیل تمامی آن ها حدود 100 دقیقه به طول می انجامید؛ هر انرژی = بیست دقیقه. خوشبختانه این مشکل بزرگ در Dots & Co کمی حل شده است.

 این بار شاهد 15 انرژی هستیم که روند تکمیل هر کدام از آن ها ده دقیقه زمان می برد. البته اینجا شاهد حرکت جالب و عجیبی از استودیو سازنده بودیم. هر مرحله نیازمند سه انرژی است. اگر ببازید، تمام این انرژی ها بر باد رفته و دوباره باید شروع کنید. اما اگر پیروز شوید، بسته به تعداد ستاره ای که گرفته اید دوباره انرژی ها به شما بازگردانه می شوند؛ یک ستاره، یک انرژی. دو ستاره، دو انرژی. سه ستاره، سه انرژی.

Dots
بازی همچنان زیباست و آرامش را به مخاطب می دهد.

از دیدگاه ظاهری تفاوت چندانی را با عناوین قبلی شاهد نیستیم. شاید تنها بتوانیم بگوییم رنگ بندی محیط از پویایی بیشتری برخوردار بوده و پس زمینه ها هم زیباتر به نظر می رسند. نیازی هم به تغییرات بزرگ نبود. Two Dots خود یکی از چشم نوازترین عناوین موبایل به حساب می آید. همین که استودیو سازنده توانسته المان های این بخش را بهبود بخشیده و جذاب تر جلوه دهد، باز راضی کننده است. موسیقی هم به خوبی با اتمسفر محیط هماهنگ شده و تجربه ای دلنشین تر به ارمغان می آورد.

به خصوص وقتی ترک موجود در منو حالتی وسترن گونه به خود می گیرد. برای سخن پایانی باید بگوییم Dots & Co توانسته تا بعضی مشکلات Two Dots را برطرف سازد. امیدواریم تا با آپدیت ها، گیم پلی بیشتر به سمت نوگرایی پیش برود. اگر از علاقه مندان به فرنچایز Dots هستید، ذره ای در دانلود بازی شک نکنید. اگر هم تاکنون عنوانی از این سری را تجربه نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای غرق شدن در دنیای نقطه هاست.

Dots & Co

Dots & Co

سازنده: Playdots قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 45.3 / 75.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی