ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اپل با پوکمون گو در طی دو سال می تواند 3 میلیارد دلار درآمدزایی کند

سرمایه گذاران و تحلیل گران معتقدند شرکت اپل می تواند از طریق فروش PokeCoins (واحد پولی مجازی درون برنامه) بازی پوکمون گو در طی یک یا دو سال آینده چیزی در حدود 3 میلیارد دلار ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

سرمایه گذاران و تحلیل گران معتقدند شرکت اپل می تواند از طریق فروش PokeCoins (واحد پولی مجازی درون برنامه) بازی پوکمون گو در طی یک یا دو سال آینده چیزی در حدود 3 میلیارد دلار درآمدزایی کند.

بازی واقعیت افزوده ژاپنی شرکت نیانتیک و نینتندو، یعنی پوکمون گو از طریق اپ استور اپل به صورت رایگان قابل دانلود است اما کاربران می توانند از سکه های پوکمون برای خریداری موارد ویژه و اضافی درون برنامه استفاده کنند. مجموعه 100 سکه با رقم یک دلار قابل خریداری است، اما این رقم می تواند تا 100 دلار برای تهیه 14500 سکه بالا برود.

تحلیل گر شرکت نیدهام Laura Martin (لاورا مارتین) می گوید: «بر این باور هستیم که اپل 30 درصد از درآمد هر خرید درون برنامه پوکمون گو را روی دستگاه های iOS در اختیار دارد.» در حال حاضر این بازی با بیش از 21 میلیون کاربر فعال روزانه در ایالات متحده امریکا (در حالی که تنها 2 هفته از انتشار آن می گذرد) رکورد دار است. علاوه بر این پوکمون گو برای اندروید نیز منتشر شده و در کشورهای بسیار زیادی قابل بازی است.

مارتین معتقد است میزان پرداختی های پوکمون گو چیزی در حدود 10 برابر بازی پرطرفدار و نام آشنای شرکت کینگ یعنی Candy Crush Saga است. کینگ در سال 2013 و 2014 به درآمدی معادل با یک میلیارد دلار دست یافته است.

بر اساس تحلیلات موسسه Sensor Tower مردم در کشور امریکا در حال حاضر زمان خود را حتی بیشتر از فیسبوک و واتس اپ صرف تجربه بازی پوکمون گو می کنند. همچنین آمار فروش شارژرها و پاور بانک های شرکت های الکترونیکی مناطق متعدد نیز بعد از انتشار این بازی رشد چشم گیری داشته است.

بر طبق آمار چند روز اخیر بعد از عرضه پوکمون گو ارزش بازاری سهام اپل 5 درصد (معادل 25 میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده و سهام نینتندو نیز تقریبا دو برابر شده است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amir
    amir | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    این بازی حکم یه جاسوس رو داره

  • REZ≈REZ."M:R"
    REZ≈REZ."M:R" | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    دیگه اسم اپل نیارید

مطالب پیشنهادی