ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با وجود آمار دانلود کمتر، اپ استور دو برابر بیشتر از گوگل پلی درآمدزایی می کند

علی رغم اینکه اپ استور اپل تقریبا نصف دانلودهای پلی استور گوگل را دارد، اما کوپرتینویی ها دو برابر مبلغی که گوگل به توسعه دهندگان بابت دانلود و پرداخت های درون برنامه ای می دهد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

علی رغم اینکه اپ استور اپل تقریبا نصف دانلودهای پلی استور گوگل را دارد، اما کوپرتینویی ها دو برابر مبلغی که گوگل به توسعه دهندگان بابت دانلود و پرداخت های درون برنامه ای می دهد را می پردازد. این یعنی در حالت میانگین، عرضه اپلیکیشن روی اپ استور اپل، چهار برابر سودمندتر از ساخت و ارائه اپلیکیشنی روی دستگاه های اندرویدی است.

دلایل خاصی برای این مسئله وجود دارد. اندروید معمولا بازار پایین رده را پوشش کامل می دهد، جایی که کارت های اعتباری به سختی گیر می آیند (مثل کشور خودمان) و در نتیجه خرید مستقیم بسیار دشوار است و سهم اندرویدی ها را از خرید پایین می آورد.

در محدوده قیمت 250 تا 300 دلار، تلفن های همراه اندرویدی، 25 الی 50 درصد از آیفون ها ارزان تر هستند. علت اصلی این عنوان شده که بسیاری از خریداران تلفن های اندرویدی، دسترسی به خرید اپلیکیشن ها ندارند.

لازم به ذکر است که این پژوهش در سه کشور ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین مطرح شده که در کشور چین، مردم قادر به خرید از گوگل پلی نیستند. همچنین، درآمد بازی های ویدیویی در این کشور از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته است.

سال ها پیش، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و فلیپ بورد در ابتدا روی iOS عرضه می شدند و سپس به گوگل پلی استور می آمدند و به نوعی این اتفاق هنوز هم رخ می دهد.

ماه گذشته بود که اپل در WWDC اعلام کرد از ابتدای شروع به کار اپ استور تاکنون به توسعه دهندگان 50 میلیارد دلار پرداخت کرده. 25 میلیارد دلار ابتدایی را طی 6.5 سال و 25 میلیارد دوم فقط طی 1.5 سال پرداخت شده بود که این نشان از رشد خریداران دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    موفقیت و افتخاری دیگر برای گوگل و اندروید

  • روزبه روزی طلب
    روزبه روزی طلب | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    خب چون اپ استور برنامه های پولی و گرونتری داره نسبت به گوگل پلی استور و همینطور به راحتی میشه سایت هایی رو پیدا کرد که بازی های گرون و پولی اندروید رو رایگان برای دانلود قرار دادن ولی در مورد ios همچین چیزی نیست

  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    یکی از زدلایلش هم دزد بودن اپله?

    • JOSEPH
      JOSEPH | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

      هرکی جای اپل بود دزدی میکرد !!!

مطالب پیشنهادی