ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تاریخ انتشار نسخه پلی استیشن 4 عنوان Rise of Tomb Raider مشخص شد

داستان قرارداد مایکروسافت و اسکوئرانیکس پیرامون آخرین ماجراجویی لاراکرافت را تقریبا همه شنیده اید. با وجود این که بیشترین فروش قسمت قبلی این فرنچایز روی کنسول های سونی اتفاق افتاده بود اما ناشر بازی تصمیم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

داستان قرارداد مایکروسافت و اسکوئرانیکس پیرامون آخرین ماجراجویی لاراکرافت را تقریبا همه شنیده اید. با وجود این که بیشترین فروش قسمت قبلی این فرنچایز روی کنسول های سونی اتفاق افتاده بود اما ناشر بازی تصمیم گرفت تا Rise of Tomb Raider را به انحصار زمانی اکس باکس وان، اکس باکس باس 360 و پی سی در بیاورد. بدین ترتیب دارندگان پلی استیشن 4 مجبور شدند تا صبر کنند.

پس از حدس و گمان های فراوان هم سرانجام کمپانی اسکوئرانیکس از تاریخ انتشار برای برای کنسول نسل هشتمی سونی پرده برداشت. بر اساس اطلاعات به دست آمده نسخه پلی استیشن 4 بازی یازدهم اکتبر سال جاری [20 مهر] و تحت عنوان «سالگرد بیست سالگی» منتشر خواهد شد. بزرگترین تفاوتی که این ورژن با دیگر نسخه ها دارد، حضور محتوای بیشتر است.

برای نخستین بار شاهد یک قسمت داستانی جدید با نام Blood Ties هستیم که لاراکرافت جوان را به Croft Manor، خانه قدیمی خود، فرستاده و با اتفاقات دیگری رو به رو می کند. همچنین بازیکن ها می توانند با تجربه مد Lara’s Nightmare موجود در این بخش، به مبارزه با زامبی ها بپردازند. نکته جالب اینجاست Blood Ties از هدست واقعیت مجازی سونی با نام پلی استیشن VR هم پشتیبانی خواهد کرد.

rise-tomb-raider
نسخه پلی استیشن 4 رایز آو توم ریدر همزمان با گیرز آو وار 4 منتشر می شود.

از سوی دیگر شاهد یک بسته الحاقی برای مد Endurance هستیم. این بار می توانید به صورت Co-Op یا دو نفره با چالش های پیش رو مواجه شوید. بخش Endurance دارای المان های بیشتری از سبک بقا بوده و بازیکن باید با شکار، ساختن وسایل مورد نیاز، یافتن سوخت، غذا یا چیزهای مشابه سعی کند زنده بماند.

حضور تمام بسته های الحاقی قبلی، قابلیت انجام بازی با لباس و چهره های لاراکرافت های قدیمی به مناسب بیست سالگی فرنچایز، وجود یک درجه سختی متفاوت با نام Extreme Survivor و سلاح های جدید از دیگر مزایای نسخه پلی استیشن 4 بازی به حساب می آیند.

چند نکته خیلی مهم وجود دارد. یکی این که تمام محتویات بالا را دارندگان ورژن های پی سی، اکس باکس وان و اکس باکس وان هم دریافت خواهند کرد ولی برای داشتن آن ها مجبورند تا سیزن پس بازی به قیمت 30 دلار را خریداری کنند. بنابراین بازیکن های های پلی استیشن 4 اینجا 30 دلار سود کردند.

tombcharted

دومین نکته خیلی جالبی که حتی واکنش نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان The Last of Us، را به همراه داشته، شباهت عجیب باکس آرت بازی با Uncharted: The Nathan Drake Collection است. تصویر بالا به وضوح می تواند این مسئله را نشان دهد.

بد نیست بدانید استودیو سازنده برای نسخه پلی استیشن 4 تمرکز خود را روی رزولوشن 1080 و 30 فریم ریت بر ثانیه گذاشته اما امکان دارد آن ها در پروسه تولید ساخت بازی به فریم ریت بالاتری هم برسند.

چند ماه پیش گزارش عجیبی از وب سایت کوتاکو به دست رسید که نشان می داد بیش از 95 درصد از فروش نسخه پی سی این عنوان روی استیم بوده و استور مایکروسافت عملکرد جالبی در بخش بازی ها ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی