ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت نکسوس 9 گوگل از رابط برنامه نویسی Vulkan پشتیبانی نخواهد کرد

در ماه نوامبر 2015، گوگل اعلام کرد که تمام ورژن های آتی اندروید از رابط برنامه نویسی گرافیکی Vulkan پشتیبانی خواهند کرد که موجبات خوشحالی بسیاری از مخاطبان را فراهم نمود؛ چرا که Vulkan قرار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

در ماه نوامبر 2015، گوگل اعلام کرد که تمام ورژن های آتی اندروید از رابط برنامه نویسی گرافیکی Vulkan پشتیبانی خواهند کرد که موجبات خوشحالی بسیاری از مخاطبان را فراهم نمود؛ چرا که Vulkan قرار است قابلیت های گرافیکی دیوایس های موبایل را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

با این حال، یکی از مهندسین گوگل اخیراً طی جلسه پرسش و پاسخی در انجمن ردیت و در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود آیا تبلت نکسوس 9 به بیلد نهایی اندروید 7.0 نوقا را دریافت خواهد کرد یا خیر، گفت که این دیوایس، درایورهای گرافیکی لازم را برای پشتیبانی از رابط برنامه نویسی Vulkan دریافت نمی کند.

پنجمین و آخرین نسخه پیش نمایش اندروید N در حالی روی تبلت نکسوس 9 عرضه شده بود که هیچ خبری درباره پشتیبانی از رابط های برنامه نویسی Vulkan یا OpenGL ES3.2 روی آن به گوش نمی رسید. بنابراین دارندگان دیوایس مورد اشاره تا به امروز نمی دانستند که آیا بالاخره می توانند به این تکنولوژی گرافیکی «نسل بعد» دسترسی یابند یا خیر.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ میان کاربران و مهندسان گوگل، یکی از آنها گفت که با نمایندگان انویدیا ارتباط برقرار کرده و به گفته این کمپانی، درایورهای نکسوس 9 از سمت انویدیا آماده شده اند. با این وجود، «انوار گولم» (Anwar Ghuloum)، یکی از مهندسین اندروید پاسخی کوتاه و ناامیدکننده به وی ارائه کرد: «نکسوس 9 درایورهای Vulkan را دریافت نمی کند اما تبلت Pixel C این درایورها را از دومین آپدیت پیش نمایش اندروید N داشته است.»

در هر حال، اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اهالی مانتین ویو در نوع خود واقعاً عجیب به نظر می رسد، چرا که سخت افزار نکسوس 9 کاملاً برای پشتیبانی از Vulkan آماده است و موبایل های نکسوس 5X و نکسوس 6P هم از مدت ها پیش به این رابط برنامه نویسی مجهز شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی