ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ناگهانی هدست آکیلس ریفت، HTC Vive را در شرایط نگران کننده ای قرار داده است

بعد از مشکلات فراوان در واحد موبایل HTC، این کمپانی تایوانی حالا چشم امید خود را به هدست واقعیت مجازی Vive دوخته که در چند وقت اخیر، عملکرد و فروش مناسبی با خود به ارمغان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

بعد از مشکلات فراوان در واحد موبایل HTC، این کمپانی تایوانی حالا چشم امید خود را به هدست واقعیت مجازی Vive دوخته که در چند وقت اخیر، عملکرد و فروش مناسبی با خود به ارمغان آورده است. با این حال آمار نشان می دهد که هدست ریفت کمپانی آکیلس، بعد از یک شروع ضعیف، حالا توجه دوست داران این تکنولوژی را به خود جلب کرده و روز به روز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد.

بنابر اطلاعات به دست آمده از نظرسنجی سخت افزارها و نرم افزارهای کاربران در پلتفرم استیم، هدست HTC Vive برای مدتی نسبتاً طولانی سهم بسیار خوبی از بازار را به خود اختصاص داده که بیشترین حد آن، سهم 66.6 درصدی، هنگام برگزاری سومین نظرسنجی استیم در رابطه با واقعیت مجازی بوده است. اما در نظرسنجی چهارم، این سهم به 66 درصد کاهش یافت و نظر می رسید که رقیبی جدید به سرعت در حال نزدیک شدن به Vive باشد.

این رقیب، همان آکیلس ریفت است که طی چهار نظرسنجی اخیر، رشد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته. ریفت هنگام برگزاری نخستین نظرسنجی، سهمی 4.7 درصدی داشت اما در دومین نظرسنجی، به ناگاه 18.8 درصد از بازار را مال خود کرد. این روند به همین شکل ادامه یافت و حالا ریفت با سهم 27.8 درصدی، به رقیبی خطرناک برای Vive تبدیل شده است.

شاید دلایل و فاکتورهای مختلف در فروش بالای آکیلس وجود داشته باشد؛ برای مثال می توان به عرضه دیرهنگام هدست به دست افرادی که آن را پیش خرید کرده بودند اشاره نمود. اما مسئله مهم تر از دلایل رشد ریفت، توفق ناگهانی رشد و فروش Vive است. در چنین صورتی، دو گزینه برای HTC بیشتر باقی نمی ماند: یا Vive باید به هر شکل ممکن در کنار رقیب قدرتمندش به فروش ادامه دهد یا به نابودی کشیده شود.

در این شرایط، تنها راه نجات تایوانی ها را می توان ایجاد نوعی رقابت بر سر قیمت هدست تلقی کرد اما از سوی دیگر، HTC به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتواند حتی از خیر یک دلار از فروش هدست خود بگذرد. حال باید دید که در آینده نزدیک چه اتفاقاتی می افتد و HTC چه واکنشی نسبت به موفقیت هدست همتای خود نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    چرا htc این همه بدشانسه؟

    • Morteza
      Morteza | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

      شانس ؟

مطالب پیشنهادی