ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت دیگری از سامسونگ به نمایشگرهای منعطف اشاره دارد

سامسونگ اخیرا درگیر تکنولوژی نمایشگرها و سخت افزارهای منعطف شده و هر از چند گاهی می بینیم که پتنتی از سوی آن ها منتشر می شود. از همین سو بود که چندی پیش سامسونگ برخی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

سامسونگ اخیرا درگیر تکنولوژی نمایشگرها و سخت افزارهای منعطف شده و هر از چند گاهی می بینیم که پتنتی از سوی آن ها منتشر می شود. از همین سو بود که چندی پیش سامسونگ برخی خطوط تولید LCD خود را با نمایشگرهای منعطف OLED جایگزین کرد.

همه این تلاش ها به نظر می رسد که در نهایت قرار است منجر به تولید تلفن های همراه منعطف و تاشو برسند. حالا اخیرا پتنت هایی منتشر شده که اشاره به تولید همین تلفن های همراه دارد. طبق ای پتنت، تلفن نه تنها می تواند خمیده شود، بلکه قادر است شکل تغییر یافته خود را حفظ کرده و در همان حالت باقی بماند.

برای مثال یک لولا را در نظر بگیرید که لپ تاپ ها را چگونه در هر حالتی نگاه می دارد. به لطف برخی صفحات و الکترودها، حالا انعطافی مصنوعی می توان در قطعات ایجاد کرد که تلفن بدون داشتن لولایی واقعی، در همان حالتی که شکل داده شده باقی بماند.

«عضو پشتیبان پنل» نام این پتنت است و پوسته ای باریک از پنل های الکترومغناطیسی را نشان می دهد که سیم های باریک اما مستحکمی از بین آن ها رد شده است. پنل ها در هر شرایطی می توانند شکل گرفته و باقی بمانند اما به حدی که فشاری به لایه ها وارد نشود.

در حقیقت این صفحات می توانند ساختمان یک پنل OLED منعطف را شکل داده و آینده ای که فقط در فیلم ها دیده بودیم را محقق سازند. تبلت هایی که کوچک می شوند یا موبایل هایی که با کشیدنشان می توان ابعادشان را بزرگ کرد و به یک تبلت تغییر سایز داد.

با این حال، در پتنت مربوط به این فناوری که شاید در تلفن های 1-2 سال آینده سامسونگ اثری از آن ها دیده شود، یک بخش مستحکم در وسط دستگاه قرار دارد که به کاربر کمک می کند طرح تلفن های تاشو یا طرح لپ تاپ مانند را بهتر درک کند.

پنل های منعطف OLED بسیار باریک هستند و تقریبا به همان اندازه که نمایشگرهای کنونی آزادی عمل در اختیار طراحان قرار می دهند امتیاز مثبت دارد. بنابراین اگر تکنولوژی مورد بحث قابل اجرا باشد و مورد پسند قرار گیرد، می تواند آینده تلفن های همراه را شکل دهد.

Screenshot-288

Screenshot-289

Samsung_Artificial_Muscle

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی