ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی کوالکام از سه ماهه اخیر خبر از موفقیت اسنپدراگون ۸۲۰ می دهد

کوالکام طی سه ماهه اخیر بیش از آنچه خودش انتظار داشته توانسته چیپست های اسنپدراگون را به فروش برساند و از همین رو درآمدهایش نیز فراتر از پیش بینی ها رفته است. این شرکت می گوید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

کوالکام طی سه ماهه اخیر بیش از آنچه خودش انتظار داشته توانسته چیپست های اسنپدراگون را به فروش برساند و از همین رو درآمدهایش نیز فراتر از پیش بینی ها رفته است. این شرکت می گوید موفق شده به بازار پر التهاب فعلی ۲۰۱ میلیون تراشه عرضه نماید و این رقم حداقل ۶ میلیون بیش از چیزی به حساب می آید که آنها در هدف گذاری های خود معین کرده بودند.

در نتیجه ی آنچه در بالا ذکر شد، درآمد برند مورد بحث به ۶.۰۴ میلیارد دلار رسیده که افزایشی ۳.۶ درصدی نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته را روایت می کند. نکته در اینجاست سامسونگ هم در ابتدای ماه جاری میلادی در گزارشی مثبت خبر از فروش ۱۵ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج داد؛ کره ای ها در این دو موبایل پر طرفدار از چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ بهره گرفته بودند که توسط خطوط تولید خودشان ساخته می شود، و این مسئله بدون شک در موفقیت کوالکام نیز اثرگذار بوده.

ناگفته نماند نرخ رشد درآمد کوالکام چندان عدد شگرفی محسوب نمی شود، ولی درآمد خالص آنها ۲۲ درصد ترقی داشته و با ۱.۴۴ میلیارد دلار برابری کرده است؛ مسئله ای که نشان می دهد سیستم-روی-چیپ های دارای حاشیه سود بیشتر و البته پیشرفته تر -همانند اسنپدراگون ۸۲۰- خواهان بیشتری داشته اند و با استقبال مواجه بوده اند.

در ضمن کوالکام می گوید همکاری اش با موبایل سازان چینی نیز رونق گرفته و حجم انبوهی از فناوری ها، تراشه ها و حق امتیازها را به آنها فروخته است؛ این کمپانی می افزاید هوآوی، ZTE و شیائومی جزو مشتریان اصلی اش طی بازه ی اخیر بوده اند.

آینده ی پیش روی کوالکام هم روشن جلوه می کند؛ اندکی دیگر گلکسی نوت ۷ سامسونگ معرفی و راهی بازار خواهد شد، اسمارت فونی که طبق شنیده ها حدس زده می شود به اسنپدراگون ۸۲۱، پرچمدار جدید کمپانی آمریکایی مورد اشاره تجهیز شده باشد (البته این مدل از گلکسی نوت ۷ احتمالاً فقط در بازارهای آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد). این تراشه نسبت به نمونه ی قبلی خود، یا همان اسنپدراگون ۸۲۰، ۱۰ درصد افزایش کارایی را به همراه خواهد داشت و علاوه بر فبلت پرهوادار کره ای ها در پرچمداران متعدد دیگری نیز حضور خواهد یافت.

اما در آسمان آینده ی درخشان کوالکام چند ابر تیره هم حضور دارند، که شاید مهم ترین آنها مربوط به سوئیچ کردن اپل از تولیدات این شرکت به مودم های LTE اینتل برای ساخت نسل آتی آیفون باشد. از آنجایی که اهالی کوپرتینو در سال گذشته ۲۳۱ میلیون تلفن هوشمند فروخته اند اتفاقی که اشاره شد ابداً رویدادی کوچک محسوب نمی شود و می تواند بر اعداد و ارقام گزارش های فصول بعدی کوالکام کاملاً اثر گذار باشد. لذا باید دید آنها برای مقابله با این امر چه تدابیری را در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی