ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه ژوئن NPD؛ اکس باکس وان باز هم شکست خورد

با وجود این که حدود هفت ماه از سال 2016 می گذرد اما همچنان اکس باکس وان نتوانسته در فروش ماهیانه آمریکای شمالی از رقیب دیرینه خود جلو بزند. شاید کم تر کسی فکر می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

با وجود این که حدود هفت ماه از سال 2016 می گذرد اما همچنان اکس باکس وان نتوانسته در فروش ماهیانه آمریکای شمالی از رقیب دیرینه خود جلو بزند. شاید کم تر کسی فکر می کرد چنین اتفاقی بیافتد. چون نسل گذشته همین روند را برای پلی استیشن 3 شاهد بودیم و کنسول سونی به خوبی اکس باکس 360 در منطقه آمریکای شمالی نمی فروخت.

بر اساس آماری که گروه NPD پیرامون فروش ماه ژوئن ارائه داده، پلی استیشن 4 بار دیگر توانسته به سلطنت خود ادامه داده و اکس باکس وان را با تخفیفات گسترده اش کنار بزند. با ما و گزارش NPD از ماه ژوئن همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

فروش سخت افزاری

xbox-one-s-vs-xbox-one

همان طور که پیشبینی می شد، فروش سخت افزاری افت شدیدی پیدا کرد و درآمد این بخش با 42 درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته [ژوئن 2015] به 151 میلیون دلار رسید. طبیعتا خیلی از علاقه مندان به برند اکس باکس منتظر هستند تا اکس باکس وان اسلیم به بازار عرضه شود. بنابراین دست نگه داشته اند. بد نیست بدانید یکی از موضوعاتی که می تواند فروش ضعیف تر این ماه کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را توجیه کند، به همین مسئله باز می گردد.

از سوی دیگر قیمت پلی استیشن 4 همچنان 350 دلار بوده و با وجود گزارشات، سونی هنوز کاهش قیمت به کنسول خود نزده است. همان طور که می دانید اکس باکس وان هم اکنون 279 دلار قیمت دارد. شایعات پیرامون پلی استیشن نئو هم به خودی خود می تواند بازیکن ها را از خرید پلی استیشن 4 دست باز بزند.

نکته جالب اینجاست با وجود عملکرد ضعیف کنسلول های نسل هشتم نسبت به گذشته، همچنان شاهد اختلاف بالایی میان آن ها و پلتفرم های نسل هفتم هستیم. سی و دو ماه از عرضه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان می گذرد. اگر همین بازه زمانی را برای اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 هم حساب کنیم، کنسول های نسل هشتم توانسته اند 40 درصد بیشتر از پیشینیان خود بفروشند. در ادامه می توانید فروش سخت افزاری این ماه را ببینید.

پلی استیشن 4 - 234.5 هزار دستگاه [نسبت به ماه گذشته 13.1 درصد افزایش فروش داشت]
اکس باکس وان - 211.9 هزار دستگاه [نسبت به ماه گذشته 97.9 درصد افزایش فروش داشت]
وی یو - 34.6 هزار دستگاه [نسبت به ماه گذشته 36.6 درصد افزایش فروش داشت]
اکس باکس 360 - 15.9 هزار دستگاه
پلی استیشن 3 - 8.2 هزار دستگاه

فروش نرم افزاری

Overwatch

اگر اخبار بازی های ویدیویی را دنبال کنید، حتما می دانید NPD گزارشات پیرامون فروش سخت افزاری ماه ژوئن را هفته گذشته به انتشار رساند اما خبری از فروش نرم افزاری نبود. علت اصلی این موضوع به نسخه های دیجیتالی بازی ها باز می گردد. از این به بعد نسخه های دیجیتالی هم در فروش عناوین ملاحظه می شود. البته همچنان بعضی کمپانی ها علاقه ای به ارائه بعضی داده های دیجیتالی خود نشان نداده اند.

از دیدگاه فروش نرم افزاری، باز هم شاهد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بودیم و درآمد این بخش با 20 درصد کاهش به 322 میلیون دلار رسید. مهمترین عنوانی که در ماه ژوئن امسال منتشر شد LEGO Star Wars: The Force Awakens بود که آن هم قائله را به اوورواچ و جی تی ای 5 باخت. در صورتی که ژوئن پارسال عنوان بزرگ بتمن آرخام نایت را داشتیم. بر اساس گفته Liam Callahan، تحلیل گر NPD، هم بتمن در ماه ابتدایی انتشار خود، پنج برابر بیشتر از لگو استاروارز فروخته بود.

اگر تمامی این قطعه های پازل را کنار هم قرار دهید، بهتر می توانید عملکرد ضعیف فروش بخش نرم افزاری را درک کنید. بالاتر گفتیم بعضی کمپانی ها علاقه ای به ارائه داده های دیجیتالی ندارند. منظور از این «بعضی» سونی، بتسدا و مایکروسافت بود. چون آن ها از دادن آمار فروش نسخه های دیجیتالی آنچارتد 4، دووم و ماینکرفت سر باز زدند.

این ماه اوورواچ توانست با کنار زدن رقبا صدر جدول را به دست بیاورد. ساخته بلیزارد در حالی توانسته به این مهم دست یابد که فروش نسخه های پی سی از Battle.net ملاحضه نشده است. در نهایت بد نیست بدانید مجموع فروش سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به سال گذشته با 25 درصد کاهش درآمد به 625 میلیون دلار رسید. پرفروش ترین عناوین این ماه را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

Overwatch
GTA V
Lego Star Wars: The Force Awakens
DOOM
Mirror’s Edge: Catalyst
Uncharted 4
NBA 2K16
Call of Duty: Black Ops III
Destiny: The Taken King
Minecraft

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir pazaj
    amir pazaj | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    Grand Theft Auto V هنوز هم پس سه سال از 2013 جز پرفروش ترین بازی هاست

  • مهدیار
    مهدیار | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    طفلکی wiiuتو هپروت به سر میبره ???

مطالب پیشنهادی