ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت آمارهای فروش بازار ساعت های هوشمند
تکنولوژی

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با توجه به عدم عرضه اپل واچ جدید

از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است.

اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است.

همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود.

در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد.

بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود.

بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza.Sh
    Alireza.Sh | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    من یه نظری دارم واسه ساعتهای هوشمند که فکر میکنم مشکل باطری ساعتها رو حل کنه،اونم اینه که در قسمتی که بندهای ساعت روهم بسته میشن یه ساعت ال ای دی یا یه ساعت دیجیتالی معمولی کار گذاشته بشه که زمانی که ساعت باطری تموم میکنه بشه از اون استفاده کرد تا از اصلی ترین کار ساعت که نشون دادن زمان هست محروم نشیم،این یه جورایی برعکس ساعت wenna سونی هست ولی توی اون ساعت صفحه ساعت معمولیه ولی بندش هوشمنده و نوتیفکیشن ها رو اطلاع میده ولی اینجا صفحه به مانند قبل یه صفحه ی تاچ و هوشمند هست ولی در انتهای بندها یه ساعت معمولی مثل ساعتهای ال ای دی یا اگه خاطرتون باشه ساعتهای دیجیتالی مچی قدیمی کاسیو کار گذاشته میشه،حتی یه طرحم دارم که انتهای یکی از بندها ساعت رو نشون بده،انتهای بند دیگه دقیقه و وقتی بند رو میبندیم این دوتا به هم وصل میشن و ساعت رو نشون میدن

مطالب پیشنهادی