ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار ویدئو و مشخصات موبایلی که تولیدش لغو شد؛ مک لارن، تلفن هوشمند فراموش شده مایکروسافت

حتما خاطرتان هست که سال پیش تصاویر مربوط به تلفن هوشمندی به نام مک لارن به بیرون درز کرد که پیشتر قرار بود توسط مایکروسافت تولید گردد و در ادامه پروژه ساخت آن لغو شد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

حتما خاطرتان هست که سال پیش تصاویر مربوط به تلفن هوشمندی به نام مک لارن به بیرون درز کرد که پیشتر قرار بود توسط مایکروسافت تولید گردد و در ادامه پروژه ساخت آن لغو شد. این محصول در اصل نسخه جایگزینی برای لومیا 1020 به شمار می رفت و قرار بود بهترین موبایل مبتنی بر ویندوز 8 باشد که امکاناتی مبتکرانه نظیر دوربین PureView را در خود جای می داد.

مک لارن هیچگاه به صورت رسمی معرفی نشد و به آرامی هم از یادها رفت. اما از سال 2014 میلادی که زمزمه های ساخت آن به بیرون درز کرد تا به امروز، عکس و اطلاعات متعددی از سوی توسعه دهندگان و تست کنندگان بتا در رابطه با آن به دست آمد.

اخیرا اما سایت ویندوز سنترال تصاویر تازه ای را از این موبایل روی وبسایت خود منتشر کرده است و حتی نقدی کامل و جامعی را هم در مورد آن برای کاربران خود ارائه نموده. در این مطلب از تلفن هوشمندی با ظاهری پیشرو و آینده نگرانه یاد شده که شاید برای رسیدن به موفقیت بیشتر از حدی که باید جلوتر از زمان خود حرکت می کرد.

دستگاه آنطور که سایت ویندوز سنترال گفته، بدنه ای فلزی و لبه های خمیده دارد که این مشخصات را معمولا در دستگاه های پیشرفته شاهد هستیم. از دیگر امکانات اشاره شده در این مطلب می توان به نمایشگر فول اچ دی 5.5 اینچی، چیپست اسنپدراگون 808 با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم اشاره نمود که با در نظر داشتن چیپست قدیمی آن نمی توان گفت از نظر پردازشی در سطح بالایی قرار داشته است.

اما جادوی موبایل های لومیا نه در امکانات فنی شان که در سخت افزار و نرم افزارهای توسعه یافته مایکروسافت برای آنها قرار داشت.

مک لارن به یک دوربین 20 مگاپیکسلی پیور ویو با سیستم لرزشگیر اپتیکال مجهز شده که در واقع بخش اعظمی از برجستگی دوربین آن نیز به خاطر وجود همین حسگر است. این سیستم بعدها البته ابعاد کوچک تری پیدا کرد و با ظاهری بهینه تر در داخل موبایل های لومیا 950 و 950 اکس ال به خدمت گرفته شد.

البته نمی توانیم نظری در مورد کیفیت دوربین این موبایل داشته باشیم و نرم افزار آن نیز هیچگاه به فاز نهایی اش نرسید. هرچند که ویندوز سنترال مدعی شده توانسته با دوربین آن کار کند.

یکی دیگر از قابلیت های در نظر گرفته شده برای مک لارن Hover Touch نام دارد و برای استفاده از آن تنها کافیست انگشت خود را روی نمایشگر حرکت دهید تا کاشی های زنده ویندوز به اطراف حرکت کرده یا میانبر و داده های اضافی را برایتان نمایش دهند. این امکان نیز به لطف حسگرهای مختلفی فراهم می شود که درون نمایشگر و بخش های جانبی مک لارن تعبیه شده اند. البته این ویژگی شباهت زیادی هم تکنولوژی های مورد استفاده سامسونگ و اپل دارد که در محصولات پیشرفته این شرکت ها به خدمت گرفته شد.

در ادامه این مطلب می توانید ویدئوی نگاه نزدیک این محصول را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    بخش بزرگی از عدم اعتماد مشتری به ویندوزفون همین مشخص نبودن اینده گوشی هاست مثلا سری نوت یا اس سامسونگ سالانه معرفی می‌شن و هر سال بهبود و راندمان بهتری دارند ولی این اتفاق برای گوشی های ویندوزی هیچوقت نیفتاد! یک سال هوس عرضه کمرافونی مثل 1020 گرفتند و سال بعد یادشون رفت الان نزدیک به دو سال هست که جانشین گوشی های 830 1320 730 به بازار عرضه نشده! اگر همین سری 1020 ادامه پیدا می‌کرد و هر سال تلاش می‌کردند بخش پشتی کوچک تر بشه، ظاهر بهتر و متریال بهتر بیاد الان یکی از بهترین گوشی های بازار بود!

  • رضا
    رضا | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    شاید با برند سرفیس یه همچین چیزی عرضه کنه

  • Magic
    Magic | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    نوکیا به خاطر اینکه اندروید نزد عقب افتاد حالا اینا باز ویندوز فون میزنن واقعا کم دارن

مطالب پیشنهادی