ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه دیتای موبایل کاهش یافت

با ابلاغ مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات رادیویی، در کنار کاهش قیمت اینترنت ثابت، تعرفه‌های استفاده ی آزاد از اینترنت موبایل نیز کاهش یافت. طبق مصوبه ی ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور های موبایل باید نرخ دیتای ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

با ابلاغ مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات رادیویی، در کنار کاهش قیمت اینترنت ثابت، تعرفه‌های استفاده ی آزاد از اینترنت موبایل نیز کاهش یافت. طبق مصوبه ی ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور های موبایل باید نرخ دیتای آزاد را به ۰.۴ ریال برسانند. پیش از مصوبه ی اخیر، نرخ استفاده از هر کیلو بایت داده ی آزاد موبایل (یعنی بدون استفاده از بسته ی اینترنت) ۰.۵ ریال بود که با تصمیم اخیر مجموعه ی وزارت ارتباطات، این میزان به ۰.۴ ریال کاهش یافته است.

در تعرفه گذاری جدید، شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم به تخفیف حدود ۳۰ درصدی قیمت پهنای باند به اپراتور های ارتباطی کشور شده است و تعرفه ی اینترنت آزاد موبایل نیز حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. به این ترتیب اپراتورهای موبایل موظف اند از این پس سرویس اینترنت را برای کاربران، با نرخ های جدید محاسبه کنند.

ابلاغ کمیسیون مذکور خطاب به اپراتور های موبایل مبنی بر کاهش نرخ دیتا از ۰.۵ به ۰.۴ ریال در حالی است که این موضوع عملاً مشترکان دائمی را شامل می‌ شود، چرا که نرخ دیتای آزاد برای مشترکان اعتباری متفاوت بوده است.

متفاوت بودن نرخ دیتای آزاد برای مشترکان دائمی و اعتباری در واقع به مصوبه ی دیگری از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مربوط می‌ شود که در آن به اپراتور ها اجازه داده شده نرخ دیتا را برای مشترکان اعتباری به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه ی دیتای دائمی افزایش دهند.

مصوبه ی مجموعه ی وزارت ارتباطات حرفی از کاهش نرخ دیتای آزاد برای مشترکان اعتباری به میان نیاورده است، اما همراه اول نرخ‌ دیتای موبایل خطوط اعتباری خود را نیز همپای خطوط دائمی کاهش داده و از ۰.۷۵ به ۰.۶ ریال رسانده است.

139505011045578588187144

اپراتور دوم همراه نیز در اقدامی مشابه تعرفه ی اینترنت همراه خود را هم برای خطوط دائمی و هم خطوط اعتباری کاهش داده است. نکته ی جالب اینجاست که ایرانسل بر خلاف همراه اول تعرفه ی خطوط اعتباری خود را به ۰.۴ ریال و خطوط دائمی را به ۰.۶ ریال رسانده است.

irancell

در حال حاضر تعرفه ی دیتای اپراتور سوم یعنی رایتل نیز به شرح زیر است:

rightel

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    آخرین باری که قیمت اینترنت آزاد رو ارزون کردن باعث گرون شدن بسته های اینترنتی شد! البته بعدها ایرانسل بسته های خوبی ارائه داد. خدا کنه این دفعه این ارزون شدن اینترنت آزاد باعث گرون شدن اینترنت بسته‌ای نشه...

  • Supernova
    Supernova | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    همراه اول به ازای هر گیگ دیتا 62914 تومان پول میگیره که حداقل 60 هزار تومنش سوده. اگه یه حساب ساده بکنین درآمد سرسام آور اپراتورها رو بهتر متوجه میشین. بعد خبر رو جوری میگن که انگار چه اتفاق مهمی افتاده.

  • reza
    reza | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    کجاش نوشته تعرفه ازاد اخه تازه اگه کم کنن عالی میشه

  • امیر رضا مرزبان
    امیر رضا مرزبان | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    تعرفه آزاد به چ دردمون میخوره آخه که کاهش دادن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی