ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات می گوید طرح رجیستری موبایل اجرایی نشده است

همان گونه که پیش بینی می شد، تبعات و دامنه ی اظهارات مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر مبارزه با قاچاق موبایل در قالب طرح رجیستری و جمع آوری آیفون از بازار کشور ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۶

همان گونه که پیش بینی می شد، تبعات و دامنه ی اظهارات مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر مبارزه با قاچاق موبایل در قالب طرح رجیستری و جمع آوری آیفون از بازار کشور از مردادماه، همچنان در حال گسترش است. بر اساس طرح رجیستری، موبایل هایی که از درگاه های رسمی کشور وارد نشده باشند قابلیت استفاده در شبکه ی تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.

اکنون موضوع جنبه ی مبهم و پیچیده تری نیز به خود گرفته است که شرح آن را در ادامه خواهید خواند:

نگرانی رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس در خصوص طرح رجیستری موبایل گفته است: «در اینکه موبایل در ایران قاچاق می‌ شود و حدود ۹۰ درصد موبایل‌ های وارداتی به کشور قاچاق است و باید با قاچاق مبارزه شود شکی نیست، و هر سه مطلب صحیح است. اما معتقدیم این طرح شتابزده است و فکر کارشناسی و قدرت ملی پشت آن نیست. حتی مرکز پژوهش‌ های مجلس نیز درباره ی ابعاد این طرح توجیه نیست که بتواند از آن دفاع کند یا آن را رد کند».

رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس در ادامه با اشاره به تجربه ی ناموفق سال ۸۵ در اجرای طرح رجیستری و شایعاتی که در آن زمان پیرامون منفعت شخصی عده ای مطرح شد گفته است: «بهتر بود ابعاد این طرح به صورت کامل ابتدا در رسانه‌ ها مشخص می‌ شد و موضوعاتی از جمله تکلیف موبایل‌ های فعلی و تکلیف فروشندگان و نوسانات احتمالی قیمت کالا در بازار تشریح می‌ شد».

اظهارات روابط عمومی وزارت ارتباطات در خصوص رجیستری

اظهارات جلالی در حالی مطرح شده که بر اساس گفته های پیشین ستاد مذکور، طرح رجیستری موبایل باید از یکم مردادماه کلید می خورد. اما در کمال تعجب و بر خلاف شمه هایی که ظرف چند روز گذشته از پلمپ برخی عرضه کنندگان آیفون شاهدش بودیم، وزارت ارتباطات اعلام کرده هنوز مقدمات لازم برای اجرایی شدن این طرح آماده نشده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است

دکتر فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص طرح رجیستری تلفن همراه گفته است: «از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا تصمیم گیری لازم برای زمان و نحوه ی اجرای این طرح صورت گرفت. در این جلسات مقرر گردید که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شود».

وی در ادامه افزوده است: «هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است و قطعاً قبل از اجرای طرح، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد».

رجیستری؛ طرحی که هنوز معلوم نیست اجرا شده یا نشده!

دکتر فرنقی زاد در خصوص موبایل های خریداری شده توسط مردم قبل از اجرای نهایی طرح مذکور نیز گفته است: «برای تلفن های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی آید و محدودیت های مورد نظر طرح شامل موبایل هایی می شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می شوند و جای نگرانی برای مردم ندارد».

وزارت ارتباطات در حالی خبر از عدم اجرای طرح رجیستری موبایل می دهد که عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات نیز همین امروز در گفت‌ و گو با یکی از خبرگزاری ها از آغاز طرح رجیستری تلفن همراه از روز گذشته خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • حسین دهنوی
    حسین دهنوی | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    برای تلفن های تهيه شده قبل از اجرای طرح مشكلی پيش نمی آيد
    این یعنی تلفن هایی که تا قبل اجرای آزمایشی خریداری شده باشه مشکلی پیش نمیاد یا قبل از اجرای رسمی؟؟؟
    موندم آیفون بخرم یا نه??

  • morteza
    morteza | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    من اول فکر میکردم این طرح کاره آقازاده ها باشه ولی الان شک کردم حالا اگه واقعا نیتشون این باشه که با قاچاق مبارزه کنن واقعا چیز خوبیه البته قاچاق خیلی تو کشور زیاده از جمله وارد کردن بنزین بی کیفیتی که خودمون تولیدش میکنیم با کیفیت و خیلی از جنسای دیگه که باعث شدن تولید کننده هامون خونه نشین بشن ولی اگه این طرح عملی بشه بلاخره باید از یه جایی جلوی این دزدارو گرفت اگه واقعا جلوی اینارو بگیرن دمشون گرم

  • morteza
    morteza | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    من تو خبرای قبلی حتی اولین خبر گفتم اینا میخوان آیفونایی که قاچاق تو انباراشون وارد کردن رو به قیمت بالا بفروشن چون ایفون هفت داره میاد رو دستشون باد کرده این طرحا هم الکیه بعدش میگن اجرایی نشد دزدای کثیف

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی