ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی های ناامید کننده تحلیلگران در مورد گزارش مالی هفته آینده اپل

اپل پیشتر از این به سرمایه گذاران خود اعلام کرده بود که انتظار افت قابل توجهی را در فروش سال به سال خود برای سه ماهه سوم 2016 دارد و در حالی که تنها یک هفته تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اپل پیشتر از این به سرمایه گذاران خود اعلام کرده بود که انتظار افت قابل توجهی را در فروش سال به سال خود برای سه ماهه سوم 2016 دارد و در حالی که تنها یک هفته تا انتشار این گزارش باقی مانده، تحلیلگران مستقل نیز پیش بینی چنین عملکردی را برای شرکت یاد شده داشته اند.

با این حال، اغلب یادداشت های ارائه شده از سوی تحلیلگران در این باره که خلاصه ای از آنها نیز اخیرا توسط بیزنس اینسایدر منتشر گردیده حاوی چشم اندازهای مثبتی هم هست و برای نمونه در آنها خاطر نشان شده که سال آینده برای این شرکت خوب خواهد بود.

طبق متن راهنمایی که اپل به تازگی در این باره منتشر کرده، درآمد آن در بازه 41 تا 43 میلیارد دلار خواهد بود که این رقم به مراتب کمتر از 49.6 میلیارد دلار تامین شده در بازه زمانی مشابه سال قبل است. اما وال استریت موضعی کاملا معتدل در پیش گرفته و معتقد است که درآمدهای این کمپانی چیزی بین ارقام ذکر شده یعنی در حدود 42.11 میلیارد دلار است.

از آن سو، به باور تحلیلگران، فروش نسخه ای خاص از آیفون یعنی مدل SE به مراتب بهتر از سطح پیش بینی شده خواهد بود و علت را هم در فرم و اندازه کوچک این دستگاه می دانند که از نظر بسیاری ویژگی خوبی محسوب می شود.

Wells Fargo یکی از این تحلیلگران اعلام نموده که تا پایان امسال، رشد فروش آیفون به روند سابقش باز می گردد. یک شرکت تحلیلی دیگر به نام BMO نیز پیش بینی کرده که فروش آیفون در  سال 2016 نسبت به سطح مورد انتظار بهتر خواهند بود. Kate Huberty از جمله افرادی که فعالیت های شرکت مورد بحث را مورد پایش قرار می دهد و در کمپانی مورگان استنلی فعالیت دارد در این باره اظهار نموده که فروش اپل تا پایان امسال افزایش می یابد.

در مقابل شرکت دیگری به نام Stifel دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به اوضاع مالی اپل در سال مالی جاری دارد و متعقد است که این شرکت روزهای خوبی را پشت سر نخواهد گذاشت، با این همه با ارائه نسخه های جدیدی از محصولات خود در سال آینده، اوضاع برای آن به حالت عادی باز می گردد.

علاوه بر اینها، سه مرجع تحلیلی هم از افزایش درآمدهای غول فناوری آمریکایی از بخش سرویس های در حال رشد آن خبر داده اند؛ UBS اعلام نموده که این روزها باید اپل را به عنوان یک پلتفرم در نظر بگیریم که سرویس هایی نظیر اپ استور و اپل موزیک را در خود جای داده. Needham هم اشاره ای داشته به سرویس اپل پی و درآمدهای سازمانی این شرکت و Nomura هم گفته است که درآمدهای کمپانی یاد شده از بخش سرویس ها امسال 20 درصد افزایش می یابد.

Baird به کاهش شدید سود دلاری اپل یا افزایش قیمت محصولات این شرکت در خارج از آمریکا اشاره نموده و مدعی شده که این مساله تقاضا را از سوی کاربران تحت تاثیر قرار می دهد اما معتقد است که اندوخته های نقدی عظیم کمپانی مورد بحث آن را از توفان های کوتاه مدت در امان نگه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی