ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل عرضه پردازنده های سری Kaby Lake را آغاز کرد

روز گذشته مدیر عامل اینتل، آقای «برایان کرانیچ» خبر داد که شرکت متبوعش عرضه پردازنده های نسل هفتم به نام «Kaby Lake» را آغاز کرده است. این در حالیست که معرفی Kaby Lake به یک سال پیش باز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

روز گذشته مدیر عامل اینتل، آقای «برایان کرانیچ» خبر داد که شرکت متبوعش عرضه پردازنده های نسل هفتم به نام «Kaby Lake» را آغاز کرده است.

این در حالیست که معرفی Kaby Lake به یک سال پیش باز می گردد و اینتل خبر داده بود که نسل هفتم، در قیاس با پردازنده های اسکای لیک مشمول یک دگرگونی در طراحی نخواهد شد. تاخیرهای پیاپی اینتل در ارائه پردازنده های ۲۲ نانومتری و ۱۴ نانومتری (برای اسکای لیک)، بارها موجب شد تا شرکت های همکار اینتل، برای یک دوره سه ماهه، دستگاهی برای عرضه کردن به کاربران خود نداشته باشند.

اینتل سال پیش در همین مقطع زمانی، اعلام کرد که پردازنده های سری Kaby Lake، یک بروز رسانی برای پردازنده های سری Skylake خواهند بود و معماری این دو سری پردازنده بدون تغییرات گسترده در دسترس شرکت ها و سپس کاربران قرار خواهد گرفت.

Tech_575px

پیشتر، اینتل راهکار «تیک - تاک» را در پیش گرفته بود و سال پیش، زمانی که اعلام کرد این فرایند با تاخیر مواجه شده و تبدیل به یک رویکرد سه ساله می شود، قانون مور زیر یک علامت سوال رفت. با این حال به نظر می رسد که امسال اینتل موفق شده تا نسل هفتم از پردازنده های خود را سر موقع به شرکت های سازنده گجت ها ارائه دهد و همین موضوع منجر می شود تا کمپانی ها نیز بتوانند در فصل پاییز محصولات خود را به دست کاربران نهایی برسانند.

البته باید خاطر نشان کرد که اینتل اگرچه از لفظ «عرضه» استفاده کرده، ولی در حال حاضر این پردازنده ها صرفاً در اختیار تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی قرار خواهند گرفت تا در محصولات آنها جای گیرند. بر همین اساس انتظار می رود که در ماه های پیش رو، شرکت های اپل، اچ پی و لنوو اقدام به معرفی کامپیوترهایی تازه کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش اینتل اذعان نمود که نمی تواند تغییرات گسترده ای را در پردازنده های ۱۴ نانومتری اش اعمال کند. در نتیجه نباید انتظارات زیادی از نسل هفتم داشت چرا که اینتل صرفاً دست به بهینه سازی پردازنده های سری اسکای لیک زده است. با این حال، سال آینده شرکت یاد شده از پردازنده های نسل هشتم یا «Cannonlake» رونمایی خواهد کرد که معماری پردازنده در آن به صورت ۱۰ نانومتری خواهد بود. در نهایت باید دید آیا اینتل می تواند نسل هشتم از پردازنده هایش را بدون تاخیر ارائه دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • N. Pourmohammadi
    N. Pourmohammadi | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    پردازنده های نسل ششم هم بیشتر فقط ارتقای مصرف انرژی داشتند نه بازدهی، ظاهرا رعایت قانون مور داره سخت تر می‌شه...

مطالب پیشنهادی