ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت مکلارن F1؛ تجدید حیات سریعترین خودرو قرن بیستم

تا مدت ها قبل از ظهور بوگاتی ویرون، مکلارن F1 عنوان سریع ترین خودروی خیابانی جهان را به خود اختصاص داده بود. این اتومبیل که تنها 106 دستگاه از آن در نسخه های مختلف تولید شده، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

تا مدت ها قبل از ظهور بوگاتی ویرون، مکلارن F1 عنوان سریع ترین خودروی خیابانی جهان را به خود اختصاص داده بود. این اتومبیل که تنها 106 دستگاه از آن در نسخه های مختلف تولید شده، جایگاه ویژه ای نه تنها در بین محصولات مکلارن بلکه در تاریخ صنعت خودرو داشته و به لطف در اختیار داشتن لقب سریعترین خودرو جاده ای قرن بیستم، با قیمت های بالایی در بین کلکسیونرها معامله می شود.

Mclaren F1

نکته جالب اینکه روان آتکینسون معروف به مستر بین نیز مالک یک دستگاه F1 مدل 1997 بود که پس از دو بار تصادف و بازسازی، سال گذشته سوپر اتومبیل خود را به قیمت نجومی 8 میلیون پوند فروخت! نکته جالب تر اینکه وی برای خرید این خودرو در سال 1997 مبلغ 640 هزار پوند پرداخت کرده بود!

Mclaren F1 (10)

اخیرا گزارشی در Autocar منتشر شده که بر اساس آن بخش عملیات ویژه کمپانی مکلارن موسوم به MSO  قصد دارد به احترام F1، یک خودروی بسیار سریع 2 میلیون پوندی تولید کند.

Mclaren F1 (11)

این خودروی جدید که از آن با نام هایپر جی تی در بین پرسنل مکلارن یاد می شود، خصوصیات بارز F1 را در خود خواهد داشت؛ خصوصیاتی مثل کابینی با سه صندلی و قرارگیری راننده در وسط، نحوه خاص باز شدن درها و هواکش سقف.

طبق اطلاعاتی که به نظر می رسد توسط منبعی از داخل کمپانی به بیرون درز کرده باشد، خودروی جدید قصد تبدیل شدن به خالص ترین مکلارن تولید شده را دارد و تمرکز ویژه ای بر روی سرعت و استایل خواهد داشت اما با این حال سریع تر از پرچمدار فعلی یعنی P1 نخواهد بود.

Mclaren F1 (12)

هایپر جی تی یا F1 جدید به همان موتور 3.8 لیتری V8 توربو مجهز خواهد شد که در P1 مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور توانایی تولید 700 اسب بخار را داشته و برخلاف P1 که هیبریدی است، به تنهایی وظیفه به حرکت در آوردن F1 جدید را بر عهده خواهد داشت.

حداکثر سرعت این اتومبیل بیشتر از 200 ( حدود 320 کیلومتر در ساعت) مایل عنوان شده؛ حال این رقم چقدر به سرعت 243 مایل (376 کیلومتر بر ساعت) که توسط F1 اصلی ثبت شده نزدیک است، مشخص نیست.

همانند نسخه اصلی F1، شاسی و بدنه نیز به صورت یکپارچه از جنس فیبر کربن طراحی و ساخته خواهد شد.

هنوز به صورت رسمی نام این عضو جدید خانواده مکلارن مشخص نشده است، اما بر اساس حدس و گمان ها احتمالا F1 GT برای آن انتخاب خواهد شد.

Mclaren F1 (6)

همانند F1 که در نسخه خیابانی فقط به تعداد 64 دستگاه ساخته شد، نسخه جدید نیز به احتمال زیاد به همین تعداد تولید می شود. شاید در سال 2018 و یا نهایتا اواخر این دهه شاهد حضور خالص ترین مکلارن در خیابان ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی