ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آموزش مقدماتی طراحی وب سایت با زبانی ساده در اپلیکیشن Learn HTML

برای کسی که تا به حال یک خط کد هم ننوشته، ورود به دنیای عظیم و بی انتهای برنامه نویسی می تواند کار بسیار ترسناکی باشد. از کجا باید شروع کرد؟ آیا می شود برنامه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

برای کسی که تا به حال یک خط کد هم ننوشته، ورود به دنیای عظیم و بی انتهای برنامه نویسی می تواند کار بسیار ترسناکی باشد. از کجا باید شروع کرد؟ آیا می شود برنامه نویسی را به صورت خودآموز یاد گرفت؟ کدام وسیله آموزشی را برای این کار استفاده کنم؟

اگر به یادگیری برنامه نویسی علاقه مندید اما سوالات و نگرانی های این چنینی مانع شروع کارتان شده، چاره تان استفاده از اپلیکیشن فوق العاده ای است که امروز به شما معرفی می کنیم. Learn HTML اپلیکیشن رایگانی است از کمپانی Sololearn که با زبانی ساده، به طور قدم به قدم و از صفر، اصول طراحی وب سایت با کدنویسی HTML را به شما می آموزد.

Learn HTML One
Learn HTML آموزش خود را با مفاهیمی ساده مثل تعریف HTML و تشریح ساختار آن شروع کرده و کم کم به سختی شان اضافه می کند.

Learn HTML یک دانشگاه مجازی در موبایل شماست؛ باید در دوره های درسی اش شرکت کنید، تکلیف بنویسید، کوئیز بدهید تا در نهایت با یک مدرک معتبر از آن فارغ التحصیل شوید.

اپلیکیشن کارش را با ابتدایی ترین مفاهیم شروع می کند: HTML مخفف چیست؟ در چه جاهایی کاربرد دارد؟ ساختار یک کد HTML از چه اجزایی تشکیل شده؟ این ها اصولی هستند که برای طراحی یک صفحه اینترنتی باید آن ها را بدانید، و Learn HTML همه این ها را طی درس های جداگانه و قدم به قدم به شما آموزش می دهد.

مثلا یکی از بنیادی ترین اصول برنامه نویسی HTML، کدهای <html> و </html> هستند. هر کد HTML ای که بخواهید بنویسید، باید با <html> شروع و با </html> به پایان برسد. Learn HTML این موضوع را به طرق مختلف به شما آموزش می دهد: یک بار با توضیح متنی، یک بار با ویدئوی آموزشی و چندین مرتبه با کوئیزهای چهارگزینه ای و جای خالی، و این کار را آنقدر ادامه می دهد که موضوع کاملا ملکه ذهن تان شود.

Learn HTML Two
برای آنکه توضیحات هر دوره درسی را بفهمید، لازم نیست که زبان انگلیسی تان در حد عالی باشد. تسلط در حد معمولی هم برای بهره گیری از Learn HTML کافیست، ضمن این که ویدئوهای آموزشی هم به میزان زیادی کمک تان می کنند.

وقتی که درس اول را به خوبی یاد گرفتید، اپلیکیشن به سراغ مطلب بعدی می رود. حالا باید بدانید که کد <body> چیست و در ساختار کدنویسی یک وبسایت چه نقشی دارد؟ و به همین ترتیب Learn HTML مطالب درسی خود را گسترش می دهد تا بتوانید قدم به قدم با آن پیش رفته و به معلومات تان در کدنویسی اضافه کنید.

مطمئنا در مبحث کدنویسی، خصوصا برای کسی که تازه کارش را آغاز کرده هزاران سوال پیش می آید. خوشبختانه هر سوالی که داشته باشید را می توانید در بخش Q&A این اپلیکیشن با جامعه بزرگ کاربرانش مطرح کرده و به پاسخ تان برسید. ضمنا این بخش گزینه جستجوی بسیار خوبی هم دارد تا بتوانید از طریق آن کُد یا مشکلی خاص در برنامه نویسی HTML را در آرشیو مباحث مطرح شده میان کاربران اپ ردیابی کنید.

Learn HTML Three
هر سوالی که داشته باشید، در بخش پرسش و پاسخ (Q&A) جوابش را خواهید یافت. Code Playground هم در حکم کاغذ چرک نویس شماست تا بتوانید در آن کدنویسی HTML را تمرین کرده و خروجی هایش را ببینید.

شاید بپرسید که با استفاده از این اپلیکیشن، تا چه حد می توان در برنامه نویسی HTML پیشرفت کرد؟ همه چیز بستگی به خودتان دارد. اگر دوره های درسی اپ (که خوشبختانه همگی رایگان هستند) را تا انتها ادامه دهید، مطمئنا به استانداردها و اصول مهمی که هر طراح وبسایت باید بداند مسلط خواهید شد.

اما برای حرفه ای و خبره شدن در این حوزه باید به غیر از کسب تجربیات بیشتر در خارج از محیط Learn HTML،  زبان های برنامه نویسی دیگری مثل جاوا و سی شارپ و CSS و ... که در طراحی وبسایت ها کاربرد دارند را هم فرا بگیرید.

خوشبختانه تیم Sololearn برای تمامی زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن های آموزشی جداگانه ای تدارک دیده، که توصیه می کنیم حتما نگاهی به مجموعه کامل آن ها در وبسایت این کمپانی داشته باشید.

به غیر از Learn HTML، اپلیکیشن های دیگری هم هستند که می توانند برنامه نویسی را با زبانی ساده و بیانی شیوا به شما آموزش دهند که در مطالب جعبه ابزار بعدی بهترین نمونه هایشان را به شما معرفی خواهیم کرد. آیا اپلیکیشن های بهتری از Learn HTML هم می شناسید؟ از معرفی شان به ما دریغ نکنید.

Learn HTML

Learn HTML

سازنده: Sololearn Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 13.7 / 5.3 / 3.0 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ToHiD
    ToHiD | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    برنامه آموزش html از مبتدی تو بازار هم فارسیه همم کاربردی

  • mahdi
    mahdi | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    میتونس بهتر باشه اگر فارسی داشت

مطالب پیشنهادی