ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵۳ درصد از ایرانی ها حداقل در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصت‌ های سرمایه گذاری و کسب و کار در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشته است: «روند تغییر بازار ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصت‌ های سرمایه گذاری و کسب و کار در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشته است: «روند تغییر بازار حرکت به سمت تولید محتوای بیشتر است».

موسویان افزوده است:‌ «ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۸۰ درصد است و ۴۳ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند. همچنین ۴۰ میلیون تلفن هوشمند در کشور وجود دارد». با این وجود وی اعتقاد دارد بازار ICT ایران ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خلأ درآمدی دارد که باید جبران شود.

وی در خصوص کم و کیف حضور کاربران ایرانی در فضای مجازی نیز اظهار داشته است: «۵۳ درصد مردم ایران حداقل در یکی از شبکه اجتماعی عضو هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند. همچنین میانگین روزانه ی ساعت حضور ایرانی ها در فضای مجازی ۵ تا ۹ ساعت است، در حالی که میانگین جهانی ۱۶ ساعت در ماه است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ به به ۱۲۰ ساعت در ماه افزایش یابد».

موسویان در بخش دیگری از سخنان خود تعداد گیمر های کشور را نیز ۲۰ میلیون عنوان کرده و گفته است این افراد سالانه ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ساعت به بازی های رایانه ای می پردازند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفته است میزبانی پربازدیدترین وبسایت های ایرانی در داخل کشور انجام می شود و در رتبه ی بعد، وبسایت هایی هستند که در آمریکا میزبانی می شوند.

وی در خصوص علاقمندی های کاربران ایرانی فضای مجازی نیز عنوان کرده است: «به ترتیب وبگاه‌ های ارائه کننده ی خبر، تبلیغات، بازی و نرم افزار، شبکه های اجتماعی و محتوای آموزشی مورد استقبال ایرانی‌ ها است که نشان از ارتقای سواد رسانه ای دارد».

موسویان افزوده است: «علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانی ها بیشترین عضویت را در شبکه های اجتماعی تخصصی دارند و برای مثال بیشترین عضویت در شبکه ی اجتماعی لینکدین در منطقه به ایرانی‌ ها اختصاص دارد. ایرانی‌ ها همچنین بیشترین مراجعه به نرم افزارهای کاربردی و نقشه در سرویس های خارجی را دارند که نشانه ی علاقه آنها به محتوای فرهنگی است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    بیشترین بازدید خبر - تبلیغات ...

مطالب پیشنهادی