ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Abyssrium؛ هزار فرسنگ زیر دریا

فاجعه، تمجید های پوج، خسته کننده؛ این ها واژگانی هستند که معمولا پیرامون عنوانی با مکانیزم های محدود می توانیم بشنویم. نمی خواهیم کسی را مجبور به دوست داشتن سبکی کنیم اما متاسفانه دیدگاه های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

فاجعه، تمجید های پوج، خسته کننده؛ این ها واژگانی هستند که معمولا پیرامون عنوانی با مکانیزم های محدود می توانیم بشنویم. نمی خواهیم کسی را مجبور به دوست داشتن سبکی کنیم اما متاسفانه دیدگاه های اشتباه موجب می شود تا چنین تفکراتی داشته باشیم. درگ ریسینگ [Drag Racing] را مثال می زنیم. با این سبک که آشنایی دارید.

در این گونه عناوین دو وسیله نقلیه با یکدیگر مسابقه داده و بازیکن باید با تغییر دنده یا بعضی المان های محدود پیروز شود. به واسطه آزادی عمل کم بخش کنترل، معمولا بعضی بازیکن ها درگ ریسینگ را به باد انتقاد می گیرند. در صورتی که ماهیت این سبک همین بوده و استودیو سازنده هم سعی می کند تجربه ای ساده و لذت بخش را به بازکن هدیه دهد؛ تجربه ای که خود را کلیشه های موجود جدا کرده و تمام تمرکز خود را روی دیگر عناصر گذاشته است.

Abyssrium-game

عنوانی که می خواهیم امروز معرفی کنیم، باز مکانیزم های گیم پلی محدودی دارد. Abyssrium شاید به عنوان یک شبیه ساز شناخته شود اما اگر تمام بخش های بازی را کنار یکدیگر قرار دهیم، به چیزی می رسیم که شباهت چندانی با عناوین شبیه سازی ندارد. با ما و معرفی این عنوان بسیار آرامش بخش همراه باشید تا شما هم بیشتر با این گونه عناوین آشنا شوید.

اشتباه نکنید، Abyssrium یک عنوان درگ ریسینگ نیست. اگر بخواهیم خودمان یک سبک درست کنیم، شاید نام One Tap بهترین گزینه موجود باشد. در بازی هایی مشابه Abyssrium که اتفاقا چند ماه پیش هم Tap Adventure: Time Travel داشتیم، بازیکن تنها با یک انگشت که با همان هم بیشتر به صفحه لمسی ضربه می زند، می تواند بازی را کنترل کند.

Abyssrium بازیکن را به یک ماجراجویی دریایی می فرستد، سفری که شاید آرامش بخش ترین لحظه های زندگی فرد را بتواند رقم بزند. شما باید یک Corallite را کنترل کنید و پیشرفت دهید. می دانید که Corallite چیست؟ همان اسکلت آهکی از مرجان ها را می گوییم که اعماق دریاها می توانید آن ها را پیدا کنید. تصویر بالا به خوبی بیان گر همه چیز است.

Abyssrium-mobile

همان طور که بالاتر گفتیم، Abyssrium را می توانید با یک انگشت انجام دهید. ارز درون بازی قلب است. Corallite خود به خود قلب به دست می آورد و اگر بتوانید ماهی های بیشتری ساخته یا پوشش های گیاهی به آن اضافه کنید، بیشتر درآمدزایی خواهید کرد. با این وجود می توانید با ضربه زدن به Corallite، قلب بیشتری هم بگیرید. به همین سادگی!

تمام مکانیزم های گیم پلی به همین جمله های بالا محدود هستند. در این بین قابلیت تغییر محیط با خرید چیزهای گوناگون، ارتقا آن ها و گستردگی بالای گونه های گیاهی و ماهی هم از المان های مثبت بازی به شمار می روند. نکته ای که موجب شده Abyssrium تنها طی هفته ابتدایی انتشار خود هزاران نفر را سرگرم کرده و امتیاز بسیار بالای 4.8 را دریافت کند به ذات آرامش کننده بازی باز می گردد.

Abyssrium-IDLE Idea Factory
تصویر سمت چپ را ببینید. قسمت پایین چند بخش وجود دارد؛ سنگ، مرجان، ماهی، جادو و فروشگاه. با ورود به این قسمت ها و پرداخت قلب برای زیرمجموعه های هر بخش، می توانید مکانی که هستید را بزرگ و زیباتر کنید.

در این گونه عناوین بازیکن بدون هیچ گونه دغدغه فکری از مکانیزم های کنترل، خود را درگیر دیگر بخش های بازی می کند. طبیعتا بسته به سبک و سیاق بازی، چگونگی این «درگیری» متفاوت است. در Abyssrium این وظیفه را فضاسازی استثنایی و موسیقی فوق العادش برعهده دارد.

ترکیب رنگ ها به استادانه ترین شکل ممکن صورت گرفته اند؛ چیزی آرامش بخش تر از بنفش و آبی هم است؟ جدا از این مسئله، طراحی عاری از آلایش Corallite، ماهی ها و محیط هم در زیبایی بصری Abyssrium نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. و موسیقی ... ترک موجود در Abyssrium حکم اعتیاد را دارد.

شاید به واسطه کوتاهی موزیک پس از مدتی از شنیدنش دلسرد شوید ولی زیبایی قطعه به قدری بالاست که این اتفاق تا مدت ها نخواهد افتاد. در کنار این بخش، المانی که جذابیت شنیداری Abyssrium را دو چندان کرده، استفاده از افکت های صوتی گوناگون است.

Abyssrium-VR
Abyssrium از تکنولوژی واقعیت مجازی هم استفاده می کند. وقتی می گوییم واقعیت واقعیت مجازی، ذهن ها به سمت HTC Vive و Oculus Rift که بیش از یک میلیون قیمت دارند، نرود. با Google Cardboard پانزده دلاری هم می توانید تجربه ای لذت بخش داشته باشید.

برای جمع بندی حرف های خود باید بگوییم فکر نکنید از این به بعد هر عنوانی در بخش گیم پلی خود محدودیت هایی داشت را می توانیم با این صحبت ها ضعف های آن ها را بپوشانیم. اگر از علاقه مندان به صنعت گیمینگ باشید حتما با سبک Interactive Drama آشنایی دارید. عناوینی از قبیل هوی رین و واکینگ دد در این سبک هستند.

شاید این گونه عناوین گیم پلی چندان قدرتمندی نداشته باشند ولی بازیکن انتظارات بالایی از داستان و روایت بازی دارد. بازی های درگ ریسینگ یا One Tap هم همین گونه اند. باید به واسطه دیگر بخش های خود بتوانند مخاطب را راضی نگه دارند که در این زمینه Abyssrium نه تنها موفق بوده، بلکه به بازیکن آرامش را هم هدیه می دهد.

Abyssrium

Abyssrium

سازنده: SangHeon Kim قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 74.5 / 34 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی