ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با انتشار فایل سیستمی نکسوس Sailfish برخی شایعات در مورد این دستگاه تأیید شد

همان طور که می دانید موبایل های نکسوس 2016 گوگل از سوی HTC و با نام های M1 و S1 عرضه می شوند. پیش تر شایعات مختلفی در مورد ویژگی های سخت افزاری دو تلفن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

همان طور که می دانید موبایل های نکسوس 2016 گوگل از سوی HTC و با نام های M1 و S1 عرضه می شوند. پیش تر شایعات مختلفی در مورد ویژگی های سخت افزاری دو تلفن همراه فوق پخش شده، اما با انتشار فایل build.prop (نوعی فایل سیستمی که حاوی اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و تنظیمات دیوایس است) مربوط به مدل S1 می توان برخی از ویژگی های محصول مشترک جدید HTC و گوگل را تشخیص داد.

بر اساس محتویات فایل منتشر شده متعلق به S1 و با توجه به حضور عبارات «ARM64-V8a» و «msm8996» می توان نتیجه گرفت این موبایل به چیپست اسنپدراگون 820 مجهز خواهد بود. همچنین مقدار تراکم پیکسلی صفحه نمایش این دستگاه عدد 420 را نشان می دهد، پس می توان انتظار داشت S1 با صفحه نمایش 5.2 اینچی و رزولوشن 1080p عرضه شود.

هرچند در برخی خبرها گفته شده این دو دیوایس احتمالاً به صفحه نمایش QHD مجهز می شوند، اما ظاهراً در مورد نکسوس کوچک تر خبر فوق صحیح نیست و البته منطقی هم به نظر می رسد، چون رزولوشن 1080×1920 پیکسل برای صفحه نمایش 5 یا 5.2 اینچی کافی بوده، ضمن اینکه مصرف باتری کمتری را نسبت به رزولوشن های بالاتر به همراه خواهد داشت.

در ادامه کنکاش محتوای این فایل، می توان اشاره متعدد به اثر انگشت را دید که نشان می دهد اسمارت فون S1 به حسگرهای بیومتریک مجهز خواهد بود. البته شایعات حاکی از آن است که برخلاف HTC 10، حسگر اثر انگشت در این دو موبایل جدید ساخت کمپانی تایوانی به پشت دستگاه منتقل خواهد شد.

htc-s1-build-prop

لازم به ذکر است طبق شایعات موجود، نکسوس مارلین یا M1 از صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 2560×1440 پیکسل، چیپست اسنپدراگون 820، 4 گیگابایت رَم و ترکیب دوربین 12 و 8 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه بهره خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمرضا طهرانی
    محمرضا طهرانی | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    اگه قیمتش خوب باشه و داخل ایرانم بیاد چی میشه ?

  • سینا
    سینا | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    کاش قیمت های خوبی هم داشته باشند پایین تر از پرچم داران الان .

مطالب پیشنهادی