ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضبط ۷۰۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق در ۲ واحد صنفی در تهران

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف بیش از بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه موبایل، تبلت، لپتاپ و دیگر تجهیزات رایانه ای طی ۳ ماه گذشته خبر داده که ۷۵ هزار دستگاه آن را تلفن ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف بیش از بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه موبایل، تبلت، لپتاپ و دیگر تجهیزات رایانه ای طی ۳ ماه گذشته خبر داده که ۷۵ هزار دستگاه آن را تلفن همراه قاچاق تشکیل می داده است.

وی خاطرنشان کرده است: «کشف محموله ای حاوی ۳۲ هزار تلفن همراه قاچاق در یک لنج در سواحل نخل تقی و همچنین کشف ۷۰۰ دستگاه موبایل در یک خودروی سواری و کشف و ضبط ۷۰۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق در ۲ واحد صنفی در تهران از جمله کشفیات انجام شده است». گفتنی است اشاره ی خورشیدی به «۲ واحد صنفی در تهران» با موضوع پلمپ دو فروشگاه بزرگ عرضه ی آیفون در تهران شباهت زیادی دارد اما از سخنان ایشان مشخص نیست این دو مورد با یکدیگر ارتباطی دارند یا خیر.

پیش از این رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی اظهار داشته بود: «نمایندگی ۲ شرکت واردکننده ی محصولات اپل در ایران پلمپ شده است. این دو شرکت به صورت غیرمستقیم و از طریق هنگ کنگ و دبی نسبت به اخذ نمایندگی آیفون اقدام کرده بودند که با پایان یافتن اعتبارنامه ی آنها و عدم تمدید مجوزشان، فعالیت آنها متوقف شده است».

خورشیدی با اشاره به اقدامات نهاد های نظارتی در جمع آوری برخی برند های تلفن همراه فاقد نمایندگی در داخل کشور و اعتراض برخی از صنوف مبنی بر آسیب رسیدن به کالا های آنها گفته است: «رویه ای که در جمع آوری کالای قاچاق مانند تلفن همراه به آن آسیب وارد شود وجود ندارد و اگر کسی از این بابت ضرر و زیانی به کالایش وارد شده می تواند به مرجع قضایی شکایت و استیفای حق کند».

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طرح رجیستری تلفن همراه نیز اظهار کرده است: «این طرح در قالب تکلیف قانونی ماده ی ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آذر ماه سال گذشته با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است. در همین جهت سامانه ای برای ثبت تمامی شماره سریال های تلفن های همراه وارداتی که از طریق گمرک به طور قانونی وارد کشور شده طراحی شده است و این اطلاعات هم اکنون برای بارگذاری و استفاده در طرح ثبت و شناسه دار کردن تلفن های همراه آماده است».

خورشیدی افزوده است: «در مرحله ی بعد سازمان تنظیم مقررات طرح آزمایشی بارگذاری سیستم را باید از ابتدای مرداد امسال اغاز می کرد که این بخش از کار به دلیل برخی مشکلات نرم افزاری به تعویق افتاده است که این مشکلات بعد از طی دوره ی آزمایشی حداکثر طی یکی دو ماه آینده برطرف خواهد شد».

وی در خصوص تلفن های همراه فعال در شبکه ی موبایل کشور گفته است: «در جریان اجرای این طرح هیچ مشکلی برای ارائه ی خدمت به گوشی های تلفن همراهی که هم اکنون از مجموعه ی اپراتور های تلفن همراه سه گانه ی کشور خدمات دریافت می کنند به وجود نخواهد آمد و بلافاصله بعد از بارگذاری نرم افزار، شناسه دار خواهند شد و ثبت شده تلقی می شوند».

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزوده است این طرح صرفاً در برگیرنده ی تلفن های همراه جدیدی است که برای نخستین بار ازجانب یکی از سیم کارت های مربوط به شبکه های تلفن همراه بخواهد خدمات دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پارسا انوشه
    پارسا انوشه | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    کار بدی نیست. مشکل از گستردگی خلاف قاچاقه وگرنه این ها که وظیفشون رو انجام میدن

مطالب پیشنهادی