ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش آمریکا جنگ افزار رباتیک جدیدی را برای همراهی پیاده نظام تست می کند

تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال تست سیستم رباتیک جدیدی هستند که علاوه بر حسگرها و دوربین های مختلف، می تواند به مسلسل نیمه سنگین M240 نیز تجهیز شود. این ارابه مرگ «سیستم رباتیک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال تست سیستم رباتیک جدیدی هستند که علاوه بر حسگرها و دوربین های مختلف، می تواند به مسلسل نیمه سنگین M240 نیز تجهیز شود. این ارابه مرگ «سیستم رباتیک مسلح ماژولار پیشرفته» نام دارد که به اختصار به آن MAARS می گویند.

هفته قبل سربازان پیاده نظام گردان سوم از هنگ پنجم ارتش آمریکا این وسیله را با موفقیت در «کمپ پندلتون» آزمایش کردند. در مرحله بعد تا پایان ماه جاری میلادی، محصول فوق به سایت آموزشی صحرایی واقع در شهر «29 پالمز» ایالت کالیفرنیا منتقل می شود تا در آنجا با گلوله های واقعی آزموده شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، MAARS می تواند جوخه 12 نفری پیاده را که معمولاً اسحله سبک به همراه دارند، تکمیل نماید و گلوله های 7.62 میلیمتری NATO را با استفاده از مسلسل M240B به سمت اهداف مورد نظر شلیک نماید.

ربات مورد بحث قابل کنترل تا 400 گلوله را با خود حمل کرده، ضمن اینکه به جای مسلسل می توان روی آن نارنجک انداز 40 میلیمتری نیز نصب کرد. سرعت MAARS به 7 مایل در ساعت می رسد که البته برای همراهی سربازان پیاده کافی به نظر می رسد، ضمن اینکه مدت زمان عملکرد مداوم آن 8 تا 12 ساعت خواهد بود.

البته این جنگ افزار هنوز محدودیت هایی نیز دارد. مثلاً عملکرد آن کاملاً مستقل نبوده و فشنگ گذاری در آن به صورت دستی انجام می شود. همچنین ناهمواری های شدید در زمین باعث توقف آن خواهد شد.

لازم به ذکر است MAARS تنها یکی از فناوری های متعددی است که در آزمایشگاه نبرد ارتش ایالات متحده توسعه یافته. آنها در راستای دستیابی به اهداف بلندپروازانه ی خود در سال 2025 تجهیزات گوناگونی همچون وسایل پشتیبانی زمینی کاملاً مستقل، پهپادهای متعدد در مقیاس کوچک، و تجهیزات حمله هوایی دقیق با قابلیت حمل فردی را در دست ساخت دارند.

در همین راستا بد نیست بدانید که MAARS برادر بزرگ تری نیز دارد. این ربات نسبتاً سنگین که RVM/CART نام دارد، تقریباً 5 برابر MAARS وزن داشته و مسلسل سنگین M134 را حمل می کند.

در ادامه تصاویر این ربات جدید ارتش ایالات متحده آمریکا و نمونه بزرگ تر آن را می بینید.

MAARS_0

MAARS_1

MAARS_2

MAARS_3

RVM_1

RVM_2

RVM_3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    عجب چیز خفنی

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    hala begin marg bar Amrica

مطالب پیشنهادی