ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برند ایرانی تلفن همراه در آستانه تعطیلی قرار دارد

شوک هایی که چند روز اخیر با اخبار ناهماهنگ و بعضاً ضد و نقیض به بازار موبایل وارد شده، یک بار دیگر نام برند های داخلی موبایل را نیز مطرح کرده است. مدیرعامل برند ایرانی تلفن همراه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

شوک هایی که چند روز اخیر با اخبار ناهماهنگ و بعضاً ضد و نقیض به بازار موبایل وارد شده، یک بار دیگر نام برند های داخلی موبایل را نیز مطرح کرده است.

مدیرعامل برند ایرانی تلفن همراه GLX از قرار داشتن آن در آستانه ی ورشکستگی سخن به میان آورده است. وی با اشاره به ورشکستگی ۳ کارخانه ی تولیدکننده ی موبایل در کشور، اذعان داشته GLX نیز با توان ۱۰ درصدی به کار خود ادامه می دهد.

حمید سعیدی درباره ی دلایل این موضوع اظهار داشته است: «در اخبار می‌ شنویم اگر جلوی قاچاق گوشی همراه گرفته شود شاید بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به‌ صرف دولت شود ولی من می‌ گویم چه خوب است همین گوشی‌ ها داخل کشور ساخته شود و میلیارد ها دلار ارزآوری داشته باشیم. اگر تکنولوژی تولید و صادرات را که در داخل کشور داریم به کار بگیریم، بسیار به‌ صرفه‌ تر از چنین راهکار هایی است».

وی در تکمیل اظهار نظر خود افزوده است: «از نظر فنی و تکنولوژی قدرت تولید و صادرات را در داخل کشور داریم. یکی از مشکلات، قاچاق تلفن همراه است».

او صحبت های خود را این گونه ادامه داده است که «یکی از مشکلات پیش روی تولیدات گوشی در کشور همین تعرفه ی پایین واردات ۵ درصد است. تعرفه قبلاً ۶۰ درصد بود که به این میزان کاهش یافت و اکنون نیز درصدد این هستند که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ی این حوزه را نیز حذف کنند. آیا با جنسی که در کشور توسط ۴ کارخانه تولید می‌ شد و اکنون با شرایط پیش‌ آمده ۳ کارخانه ورشکست شده‌ اند و ما هم با توان ۱۰ درصدی کار می‌ کنیم، باید این‌ گونه رفتار شود؟»

مدیرعامل GLX گفته است هدف از شروع این کار رسیدن به اشتغال‌ زایی ۵۰۰۰ نفری بوده و تا سال ۹۲ نیز GLX توانسته است ۲۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند. سعیدی علت کاهش آن ۲۰۰۰ نفر به ۱۰۰ نفر فعلی را «عدم حمایت» عنوان کرده و گفته است: «امسال شرایط کمی بهتر شده و مجدداً در صدد بازگردانی نیرو های کار هستیم، هرچند که باز هم نیازمند حمایت‌ های جدی هستیم».

سعیدی اعلام کرده است در صورت حمایت، GLX قادر خواهد بود در خرمشهر برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند. وی خاطرنشان کرده است: «قطعاً با توجه به سرمایه‌ گذاری چند میلیارد تومانی در ۱۶ خط تولید، قادر به صادرات گوشی‌ های ایرانی به تمام کشور های دنیا به‌خصوص کشور های همسایه هستیم».

وی در پایان اظهار داشته است که GLX در همین راستا موفق شده است برای صادرات موبایل با اقلیم کردستان عراق قرارداد امضا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (105 مورد)
  • Manas Turan
    Manas Turan | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    مدیر عامل عزیز لطفا و لطفا کم چرت بگو. تو ورشکست بشی مثلا چی میشه؟ الان کل کارخونه و کارگاه های تولیدی داخل همگی ورشکست شدن و هیچ مقام مسئولی به خودش برای چند ثانیه هم سخت نگرفته. اونوقت آغا اومده میگه در آستانه ورشکستگی هستیم. هیچ میدونی کارگاه های تولیدی ورشکست شده در این چند سال اخیر چقدر کارگر بیکار روانه خیابونا کرده؟ نمیدونی دیگه، چون قسم خوردین که همیشه نفهم باقی بمونین

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

    خدایا شکرت ، به امید نابودیه سایپا و ایرانخودرو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی