ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانوردان NASA برای شبیه سازی مأموریت در سیاره مریخ به زیر آب می روند

فضانوردان ناسا سالی یک بار محل کار خود را تغییر می دهند، یعنی به جای اینکه مشغول انجام آزمایشات علمی در فضا باشند، به تحقیقات در زیر دریا می پردازند. طی هجده روز آینده، تیمی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

فضانوردان ناسا سالی یک بار محل کار خود را تغییر می دهند، یعنی به جای اینکه مشغول انجام آزمایشات علمی در فضا باشند، به تحقیقات در زیر دریا می پردازند.

طی هجده روز آینده، تیمی بین المللی از «دریانوردان» سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا به مرکز زیردریایی ناسا واقع در اعماق سواحل فلوریدا منتقل شده و در آنجا زندگی خواهند کرد. همچون همیشه، سفر NEEMO (عملیات مربوط به مأموریت های ناسا در شرایط سخت) زمینه آزمایش تجهیزات جدید را فراهم می سازد. ظاهراً در سال جاری، هدف اصلی آنها شبیه سازی مأموریت های فضایی روی کره مریخ است.

البته صرفاً زندگی در زیر آب شباهت چندانی با انجام مأموریت روی سیاره سرخ ندارد. در واقع محققین در زیر دریا به انجام آزمایشات بیولوژی دریایی، پروژه احیای مرجان های اقیانوسی و تست نرم افزارهای مربوطه می پردازند. در حین این عملیات، ارتباط آنها با ناسا به صورت تأخیر رادیویی شبیه سازی می شود. این نوع ارتباط، تقریباً شبیه به تجربه ی مکالمه فضانوردان از سطح مریخ یا مأموریت های اعماق فضا با مرکز زمینی خواهد بود.

«بیل تاد» مدیر پروژه NEEMO می گوید در این مأموریت، تلاش می کنیم شرایط را تا جای ممکن به وضعیت مریخ نزدیک تر کنیم. او در همین رابطه اظهار داشت:

احتمال دارد که تجهیزات از کار بیفتند، ارتباطات با مشکل مواجه شوند، و انجام مأموریت بیش از حد مورد انتظار به طول بیانجامد. همه این موارد به سود ما خواهند بود، زیرا در اینجا می توانیم مشکلات را شناخته و راه های رفع آنها را پیدا کنیم. در نتیجه زمانی که بر روی سیاره مریخ زندگی کرده یا سفرهای فضایی طولانی انجام می دهیم، با موارد غیرمنتظره روبرو نخواهیم شد.

لازم به ذکر است که ساکنین مقر زیردریایی ناسا علاوه بر موارد فوق، به تست یک توالی یاب DNA کوچک نیز خواهند پرداخت که در ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته می شود. همچنین یک دستگاه ارائه خدمات پزشکی از راه دور نیز برای استفاده در مأموریت های بعدی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی