ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: قرار نیست آیفون‌ از بازار جمع‌ آوری شود

اگر اخبار را دنبال کرده باشید احتمالاً به یاد دارید که چندی پیش عباس نخعی، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از جمع‌آوری موبایل های «آیفون» شرکت اپل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

اگر اخبار را دنبال کرده باشید احتمالاً به یاد دارید که چندی پیش عباس نخعی، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از جمع‌آوری موبایل های «آیفون» شرکت اپل از بازار ایران خبر داد.

او طی اظهار نظری گفته بود: «ابلاغیه ی جمع‌ آوری موبایل‌ های این برند برای تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی، موبایل های آن جمع می‌ شوند».

خبر فوق از سوی بسیاری از فعالان بازار، و مصرف کنندگان با واکنش انتقادی مواجه شد تا جایی که کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس نیز با اشاره به شائبه ی منفعت شخصی و لزوم مراقبت از اعتماد عمومی، نسبت به اجرای نسنجیده ی این طرح هشدار داد.

پس از آن نیز با ۲ عرضه کننده ی بزرگ آیفون در تهران برخورد شد و حتی برخی فروشندگان مجازی این برند مشهور نیز آیفون را از فهرست کالاهای موجود خود خارج کردند. اما نتیجه ی تمام شوک هایی که به بازار وارد شد چیزی جز افزایش قیمت در رکود معاملات بود. شنیده ها از این موضوع حکایت داشتند که برخی فروشندگان در این میان، قیمت آیفون را حدوداً ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از هفته ی قبلش اعلام می‌‌ کردند.

اما تلاطم یاد شده به شکل عجیبی ادامه یافته است. مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ ترین اظهار نظر دولتی در این باره اعلام کرده است جمع‌ آوری تلفن‌ های همراه از مغازه‌ های سطح شهر صحت ندارد و قرار نیست آیفون‌ از بازار جمع‌ آوری شود. وی در ادامه افزوده اتفاقی که می افتد این است که با اجرای طرح رجیستری، مشکلات مربوط به قاچاق در این خصوص برطرف خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت حتی الزام اپل به ایجاد نمایندگی در ایران را نیز رد کرده و گفته است در بحث نمایندگی قانون می‌ گوید در کالا های سرمایه‌ ای، باید مسئله ی خدمات پس از فروش رعایت شود. بنابراین سازمان حمایت از مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان باید شرکت‌ هایی که حاضرند خدمات پس از فروش ارائه کنند را شناسایی کرده و به همان‌ ها در این زمینه پیشنهاد های لازم را ارائه کند.

طرح جمع آوری آیفون از سطح بازار از همان ابتدا با واکنش ها و تردید های زیادی مواجه شد. با وجود این ضد و نقیض گویی ها، نمی توان انتظار داشت به غیر از گل آلود شدن آب و فراهم شدن موقعیت برای سوء استفاده، نتیجه ی زیادی از اجرای چنین طرح هایی حاصل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    شماها مشکلتون چیه... خو راست میگن اپل بیاد مثل ادم نمایندگی بزنه اگه کسی چیزی گفت

  • saeid99
    saeid99 | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    والا دیگه شورشو دراوردن هرکسی ساز خودشو میزنه یا یه کاری رو انجام ندین یا اگر انجام میدین پای حرفتون بایستید و درست انجام بدید

  • mahdi
    mahdi | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    یه بار میگن آیفون جمع میشه یه بار میگن آیفون جمع نمیشه .... شما مردم رو چی فرض کردید؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی