ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت 600 اسب بخاری برای بی ام و M4 GTS تیونینگ G-Power

ضرب المثل دست بالای دست بسیار است در مورد سریع ترین محصول امروزی بی ام و صدق می کند. اگر می خواهید بدانید داستان از چه قرار است باید عرض کنم که سری 4 بی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

ضرب المثل دست بالای دست بسیار است در مورد سریع ترین محصول امروزی بی ام و صدق می کند. اگر می خواهید بدانید داستان از چه قرار است باید عرض کنم که سری 4 بی ام و نسخه ویژه ای تحت نام مدل M دارد که دارای مشخصات ظاهری و فنی بالاتری به نسبت مدل های عادی است.

BMW-M4-GTS-6

بی ام و به همین بسنده نکرده و نسخه قدرتمند تر  با حالت یک خودرو نیمه مسابقه ای تحت نام GTS را با تولید محدود و قیمت گزاف رونمایی کرده است.

BMW-M4-GTS-3

حال شرکت G-Power که به صورت تخصصی محصولات بی ام و را تیون یا ارتقا می دهد. نسخه GTS که خود یک نمونه خاص از بی ام و M4 است را تیون کرده!

BMW-M4-GTS-1

یک M4 GTS معمولی در حدود 500 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. حال G-Power با دستکاری بخش ECU قدرت را به مرز 615 اسب بخار رسانده و گشتاور موتور هم به عدد 760 نیوتن متر رسیده است.

نکته مهم این است که تا حدود 20 سال قبل، 600 اسب بخار قدرتی باور نکردنی به حساب می آمد که به سریعترین خودرو ساخته دست بشر در قرن بیستم (مکلارن F1) نیرو می بخشید.

Mclaren F1

این خودرو هم از موتور ساخت ب ام و استفاده می کرد اما در آن سال ها برای تولید حدود 600 اسب بخار قدرت استفاده از یک موتور فوق پیشرفته 12 سیلندر با 6.0 لیتر حجم الزامی بود.

پیچیدگی مهندسی چنین پیشرانه ای تا جایی بود که مهندسان برای دفع حرارت از ورقه های طلا کاری شده (به عنوان عایق حرارتی) استفاده می کردند.

BMW-M4-GTS-7

اما حالا بعد از گذشته حدود 25 الی 30 سال، استخراج 600 اسب بخار از یک موتور 3.2 لیتری ممکن شده است و ب ام و M4 GTS جی پاور که تنها در صفر تا صد حدود 0.5 ثانیه از مکلارن F1 آن سال ها کُند تر است، با قیمت بسیار کمتری تحویل مشتریان می شود.

طبیعتا اگر چنین روندی ادامه پیدا کند، حدود 30 سال دیگر می توانیم شاهد ساخت خودروهای 1500 اسب بخاری ( قدرت مدل فعلی بوگاتی شیرون) توسط مراکز تیونینگ باشیم.

جالب تر آنکه ارتقا؛ فنی ب ام و M4 GTS تنها در حدود 3 هزار یورو هزینه دارد. به کمک این تغییرات خودرو در عرض 3.6 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن هم به مرز 320 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

BMW-M4-GTS-5

برنامه تیونیگ بعدی G-Power شامل ارتقا توربوشارژرها و استفاده از یک داون پایپ مخصوص بدون کاتالیست است که جیب خریدار را بیشتر خالی می کند.

BMW-M4-GTS-8

رینگ  های21 اینچی Hurricane RR هم تنها تغییر ظاهری به نسبت مدل عادی M3 GTS تحویلی کمپانی ب ام و محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    آقا من بدون تیونینگشم قبول دارماااا، نکنن این کارارو با این فرشته :(

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    بزنم به تخته... درد و بلات بخوره تو سر ایران خودرو و سایپا ?

مطالب پیشنهادی